Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

Holloman

Medlem
Nä, folk jämför äpplen och päron här. SAS har ju plockat bort Business Class inom Europa. SAS Plus är en Premium Economy produkt och skall ju naturligtvis jämföras som en sådan, då står den sig riktigt bra!!!

Håller med att man inte kan räkna med eller jämföra den med andras business, flög ARN-FRA-BLQ förra veckan i SAS Plus (skillnaden var liten och familjen var med så jag tänkte det var motiverat). Första benet var ju OK, men FRA-BLQ med Lufthansa så räknades vi som Economy och hamnade långt bak (kunde inte ens boka stolar längst fram i ekonomikabinen) med en gratis chokladbit. Bägge benen stod som SAS plus i bokningen, men när jag tittade på bokningsklassen var det tydligt att hos LH räknades den som ekonomi.
 

NotRyan

Medlem
Du menar alltså att SWISS kastar i mig på en SAS Premium Economy från Arn till ZRH när resten av leggen är C.

Eftersom inte Business Class finns på den flighten du åker så blir det så ja om du valt en codeshare (Glöm aldrig de 10 budorden http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/17994-agehall-s-budord-foer-resenaeren.html). Vad får jag för övrigt på benet ARN-ZRH om jag bokar en biljett i First Class med Swiss hela vägen till långtbortistan?
 

SK1989

Medlem
Här är några siffror från DY: Norwegians yield, intäkten per passagerarkilometer, minskade med 14 procent jämfört med samma månad i fjol. Den så kallade Rask-nivån, ett mått på intäkt per tillgänglig flygstol, sjönk med 11 procent.
Det måste vara DYs junital du jämför SAS majtal med för SAS rapporterar med en månads förskjutning... Korrekt jämförelse ska vara Yield -22% och RASK -23% för norwegian i samma period.
 
For at vende tilbage til SAS tal for juni...

Jeg ser det som enddog meget positivt med den øgede kabinefaktor. Det er efter min bedste overbevisning her overskuddet skal hentes på længere sigt.
 

NotRyan

Medlem
Vem har det inom Europa, och framförallt från ARN om du landar i Europa. Man kan inte jämföra äpplen och päron

Du har lika mycket bokat på en flight som inte har den klassen, som om jag skulle bokat en First, så på det sättet är det jämförbart. Om det är viktigt för dig att du får Business Class hela vägen, boka med en flight som faktiskt har Business Class, och inte code-share.
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/17994-agehall-s-budord-foer-resenaeren.html
 
Toppen