Rekord i antal mellanlandningar på samma flightnummer?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Randy Marsh, 27 Mars 2014.

1. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    När jag för ett par veckor sedan satt och väntade på flighten från Aracaju till Sao Paolo såg jag en flight med ovanligt många mellanlandningar på skärmen, nämligen TAM flight 3893. Kom då på att jag faktiskt själv har flugit just denna från Manaus till Fortaleza i 2004. Det jag kommer ihåg från den flighten är, inte helt oväntat, de tre mellanlandningarna på denna relativt korta sträcka.

Det visade sig att JJ3893 inte stoppar i Fortaleza, men fortsätter till Recife och Aracaju efter det. Hela flighten är Manaus - Santarem - Belem - Sao Luiz - Fortaleza - Recife - Aracaju. Har någon här inne ännu värre exempel på antal mellanlandningar med samma flightnummer? :)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Widerøe har nogen hvor der også er en del stop undervejs, jeg kan dog ikke huske fly#

3. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Självklart, det tänkte jag inte på! Widerøe har säkert en hel hög med sådana flighter på kortbanenätet i Nordnorge.

4. Det var första gången på flera år som jag har hört mellanlandning användas på det (traditionellt) korrekta viset: en flygning/flight som stannar på flera ställen på vägen, inte en resenär som byter flyg vid något nav. Tar av mig språkpolishatten medan jag tackar! :)

Last edited: 28 Mars 2014
    3 personer gillar detta.
  5. American Airlines förvirrar s******* ut mig ibland då man använder samma flightnummer från och till en rutt, i detta fall JFK-DCA-JFK

AA ut.JPG

AA hem.JPG

Många andra av dessa 3**** serie är mellanlandningar som beskrivs här..

6. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Aurora

Aurora Medlem

8. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Obegripligt. Varför inte byta flightnummer när planet vänder? Det är ju inte vad jag hade kallat en "mellanlandning".

9. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Oj! Det måste nästan vara världsrekord? I alla fall i nutid, det var ju mer populärt med mellanlandningar förr.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!