Senaste nytt

Rekommenderad bonusprogram för poängköp

jumbooze

Medlem
Känns som milesjunkies tipsen borde brytas ut till egen tråd för att öka synligheten
Från post#898 t.om. 911 -> Dr tipsar om hur man börjar köpa miles...

Lite OT...
 

Dr. Miles

Expert
:confused:
Även efter?
men man tjänar ju inte något nu, jag kommer inte ihåg exakt, X är väl en av klassena?
Om jag har uppfattat rätt, X klass säljs som Mini concept inom Europa och det ger inte miles någonstans. Andra "vanliga" low economy som ger Flying Blue miles (och statusgrundande segment) ger miles även till Delta SkyMiles och det ska vara 100%.

http://www.businessclass.se/air-fra...r-france-boerjar-saelja-lagprisbiljetter.html

AF flighter som trafikerades av Flybe (mycket vanligt) tjänar man inte något på heller annat än till FB
Kommer något av detta att ändras.
Detta kan jag inte svara på.

Men du hänvisar ju till det henrik l skrev som enbart handlade om att flyga,
sen rekomenderar du ju faktist inte Delta för köpa poäng -> användning om man bor i Europa.
Därför skrev jag inte Delta SkyMiles i min första listan heller.

Vad rekomenderar du då för de som bor i Europa om det handlar om poängköp -> användning?
Eller finns det inget att rekomendera :p
Av samma skäl ovan finns det inget Sky Team FFP att rekommendera. Bland minsta dåliga är Air France/KLM Flying Blue, men som sagt inte rekommendation.
 

Homer

Medlem
Om jag har uppfattat rätt, X klass säljs som Mini concept inom Europa och det ger inte miles någonstans.
.

Jag blandade ihop det, X var en av Deltas klasser som tidigare inte gav något till Flying Blue.

Vad gäller "Mini", så ger det inget till FB men möjligtvis till Delta, i alla fall om
den här
killen har rätt :p


Andra "vanliga" low economy som ger Flying Blue miles (och statusgrundande segment) ger miles även till Delta SkyMiles och det ska vara 100%.

Det kanske funkade annorlunda i verkligen, men KLM:s lägsta klass "V" inom Europa
var i alla fall inte omnänd på Delta:s site tidigare, det står ju också

Tickets flown prior to March 20, 2013:
V - Not eligible for mileage accrual


så då har de alltså ändrat det nyligen.

Fares structure - KLM.com

KLM Royal Dutch Airlines | Delta Airline Partners | Delta Air Lines

Kubaramare får inget heller
Miles cannot be earned on flights to/from Cuba


Efter Delta's enhancements
KE flights won't earn status miles any more (regardless of booking class).

Pest eller kolera :)

Flying Blue är i alla fall bästa programmet för den som hyr bil från Avis
och är beredd att kämpa för poängen ;)
 
Last edited:
Toppen