Reklamation med AMEX?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Jixxe, 20 Augusti 2014.

  1. Jixxe

    Jixxe Medlem

    Köpte en mobiltelefon från England via eBay/Paypal och det visade sig att telefonen var stulen/låst till Apple ID. Säljaren ignorerade mig, så jag öppnade ett ärende hos paypal som la ned det på direkten.

    Nu har jag gjort en reklammation hos AMEX, men de sa att det ärendet oftast tar mellan 6-8 veckor.

    Någon som varit i liknande situation och fått hjälp av AMEX?
     
  2. CharlieK

    CharlieK Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hände mig något liknande för två år sedan. Gjorde en polisanmälan, skickade in den med reklamationen och fick pengarna tillbaka inom 2 veckor. Var inga problem för mig i alla fall.
     
  3. Jixxe

    Jixxe Medlem

    okej tack, uppdaterar när jag får mer information.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har inte ebay något skydd mot sådant här? Varför la PayPal ner ärendet direkt?
     
  5. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Amex brukar frysa betalningen till ärendet är avgjort. Du behöver inte betala dem undertiden.
     
  6. Jixxe

    Jixxe Medlem

    Antingen kan man öppna ett ärende hos paypal eller eBay, jag öppnade hos Paypal. Det enda informationen jag fick var att "During our review, we found that your seller had sufficiently described the merchandise."
    Ingen mer information får jag.

    Jag har dock tidigare haft problem med säljare på eBay och har i de flesta fallen fått hjälp av Paypal. Men ibland är det helt värdelösa, en gång fick jag inte ersättning då jag skulle skicka tillbaka en vara, skickade varan och säljaren lät bli att hämta ut den, fick då ingen ersättning.

    Bra att veta, tack!
     
  7. Bernie

    Bernie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade strul med en eBay-order en gång. Dålig beskrivning av varan. Öppnade ett ärende hos eBay och fick tillbaka pengarna på bara några dagar. Då från säljaren. Antar att anledningen är att denne ej vill ha dåliga reviews.
     
  8. Jixxe

    Jixxe Medlem

    Beror nog mycket på säljaren, har man sålt en telefon som troligtvis är stulen så är man nog bara ute efter att få in snabba pengar och skiter i feedbacken
     
  9. Bernie

    Bernie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Aha! Läste inte så noga. Så hade jag nog också agerat om jag sålde stulna prylar... :cool:
     
  10. motu

    motu Medlem

    Dålig erfarenhet. AMEX är inte de som bjuder till för att visa god vilja mot sina lojala kunder. Hade det inte varit för 2-4-1 hade jag bara kört på World Elite med cashback. De borde verkligen uppgradera sitt premiumerbjudande.
     
    agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×