Hej!
Det är så här: Jag reste med QR här i augusti, vi blev 5 timmar försenade (landade 19.00 när vi skulle landat kl 14.00, Doha till Arlanda). Fick reda i lounge av värdinnorna/värdarna att jag skulle mail tell_us@qatarairways.com.qa och berätta detta hur de låg till. Detta gjordes samma dag som vi kom hem samt en gång till nu för ca en vecka sedan (var 3 veckor sedan vi kom hem). Även mailade jag QR-kontor i Sverige för att se om de kunde hjälpa mig men de hänvisade till denna mailadress och sa att vi skulle snabbt få svar, men inget svar.... Har förstått att Eu-regler gäller inte här efterosm vi reste från ett icke-Eu land.
Tänkte att jag kunde fråga er om Ni har några bra tips på hur jag ska gå till väga att få kontakt med Qatar airwyas reklamations? Även om ni tror jag kan få någon kompensation osv?
MVH Tobias
Det är så här: Jag reste med QR här i augusti, vi blev 5 timmar försenade (landade 19.00 när vi skulle landat kl 14.00, Doha till Arlanda). Fick reda i lounge av värdinnorna/värdarna att jag skulle mail tell_us@qatarairways.com.qa och berätta detta hur de låg till. Detta gjordes samma dag som vi kom hem samt en gång till nu för ca en vecka sedan (var 3 veckor sedan vi kom hem). Även mailade jag QR-kontor i Sverige för att se om de kunde hjälpa mig men de hänvisade till denna mailadress och sa att vi skulle snabbt få svar, men inget svar.... Har förstått att Eu-regler gäller inte här efterosm vi reste från ett icke-Eu land.
Tänkte att jag kunde fråga er om Ni har några bra tips på hur jag ska gå till väga att få kontakt med Qatar airwyas reklamations? Även om ni tror jag kan få någon kompensation osv?
MVH Tobias