Reklamation eller något gällande Qatar Airways

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av tobbe88, 8 September 2014.

  1. tobbe88

    tobbe88 Medlem

    Hej!
    Det är så här: Jag reste med Qatar Airways här i augusti, vi blev 5 timmar försenade (landade 19.00 när vi skulle landat kl 14.00, Doha till Arlanda). Fick reda i lounge av värdinnorna/värdarna att jag skulle mail tell_us@qatarairways.com.qa och berätta detta hur de låg till. Detta gjordes samma dag som vi kom hem samt en gång till nu för ca en vecka sedan (var 3 veckor sedan vi kom hem). Även mailade jag Qatar Airways-kontor i Sverige för att se om de kunde hjälpa mig men de hänvisade till denna mailadress och sa att vi skulle snabbt få svar, men inget svar.... Har förstått att Eu-regler gäller inte här efterosm vi reste från ett icke-Eu land.
    Tänkte att jag kunde fråga er om Ni har några bra tips på hur jag ska gå till väga att få kontakt med Qatar airwyas reklamations? Även om ni tror jag kan få någon kompensation osv?

    MVH Tobias
     
  2. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Hvis i blev forsinket til en destination i et EU land bør EU reglerne gælde.
     
    tobbe88 gillar detta.
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Som trådstartaren noterar gäller inte EU-reglerna i detta fall eftersom det är ett icke-EU-bolag som flyger från ett icke-EU-land. Det spelar ingen roll att destinationen råkar vara ett EU-land.

    Avseende kompensation vet jag inte men om inte Qatar Airways har åsamkat dig en mängd extrakostnader eller hanterat dig osedvanligt illa skulle jag nog inte satsa alltför mycket på en vidlyftig kompensation. Tyvärr.
     
  4. tobbe88

    tobbe88 Medlem

    Inte än mängd extrakostnader. Men vi hann inte med det sista tåget hem så vi fick köpa flygbiljetter istället för att min andra hälft skulle hinna hem till jobbet dagen där på...
     
  5. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det om något är väl extrakostnader (antar jag) som du borde begära ersättning för.
     
    tobbe88 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×