Rejection of flight Accrual? räknas ursprungsklassen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jumbooze, 30 Juli 2012.

  1. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Sas skickade detta till mig:
    We confirm that your booking class, 'R' on UA 650 24Jul12 YVRORD is not valid for accrual of EuroBonus points.

    R = first award.
    Men jag hade eg en vanlig economy som sedan blev uppgraderad mha en sponsor med United voucher

    Brukar det inte vara ursprungsklassen som räknas? Jag ska maila ebretro.

    Sen blev jag dessutom nedgraderad pga oversell men det är en annan historia :(.
     
  2. Tjaeng

    Tjaeng Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Oversell i First? Händer inte varje dag minsann.
     
  3. Kan vi börja med hela historien? Har du köpt en biljett, sedan uppgraderat denna? I så fall, är det kanske ursprungsklassen som skall krediteras.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    I nordamerika? Jodå. F är inte F där...
     
  5. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sant, men brukar inte de flesta som flyger F i USA vara uppgraderade?
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det är nog rätt många som flyger betald F också. Sedan kan det ju alltid uppstå situationer där fel begås och en överbokningssituation uppstår.
     
  7. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Sorry för sent svar jag har varit i luften ( bcn-arn-cph).

    Jag hade en betald biljett i economy klass (T klass) som jag fick sponsrad uppgradering till F av en med United status.

    Och ja, F i USA är inte F på riktigt.

    Ska fila på en reserapport så fort jag har fått landa lite hemma.
     
    Last edited: 30 Juli 2012
  8. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Aboslut, och de som är betalande kunder kommer i de flesta fall tränga undan uppgraderingar i händelse av misconnect eller liknande. Har hänt vid ett flertal tillfällen när jag kommit sent till gate pga anslutande flyg eller behövt ta ett senare. Genererar en hel del ilskna blickar.
     
  9. då är detta ganska enkelt, du skall få poäng för ursprungs bokningsklass och inget annat tror jag.
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hmm? Enligt SAS intjäningstabeller är R = "Non Revenue incl. Industry Discount Economy class"

    Stämmer det eller är R verkligen en uppgraderad biljett? Det kan vara så att när du blev nedgraderad bokade de helt enkelt in dig som R i stället för T för det var plats som fanns kvar. Skicka in alla bokningspapper till SAS och be att få dina poäng enligt ursprungsklass

    Redigering: Enligt ExpertFlyer är R = biljett som uppgraderas med miles eller "kuponger" så jag antar helt enkelt att SAS har fel (igen) i sina intjäningstabeller.
     
    Last edited: 31 Juli 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×