Reise med hund på KLM

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Aurora, 17 December 2013.

1. Aurora

Aurora Medlem

Hei,

jeg håper å unngå at KLM mister en kunde til Norwegian, men jeg trenger litt hjelp da :) En dame som skal kjøpe seg hund har undersøkt og fått høre at hunder er begrenset fra 8 kg til 6 kg når de reiser i kabinen. Hvorfor har det blitt slikt? I tillegg sies det at KLM krever at valpen må være over 10 uker.

Normalt hos norske selskaper er 8kilo og 8 uker, ikke 6 kilo og 10 uker. Hvis det er slik at kravene er endret mister altså KLM kunder til en konkurrent. Det vil vi ikke!

Ruten det er snakk om er OSL-AMS-PRG og tilbake. Kan du klargjøre reglementet? :)

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Levende dyr - Norwegian
    Mindre kjæledyr (hunder og katter) kan fraktes i kabinen kun på innenlandsreiser innad i Norden (unntatt til/fra Svalbard). Bur/kennel - dyr i kabin: Dyret må fraktes i IATA-godkjent bur/kennel. Maksimum vekt for slikt bur er brutto 8 kg med maksimum dimensjoner på 43x31x20cm (LxBxH).
    Travelling with pets - KLM.com
    A small cat or dog can be taken into the Economy Class cabin of most KLM flights, and in Business Class on most KLM flights within Europe: In a suitable kennel or pet travel bag no higher than 20 cm (7.9 in). Your pet must be able to stand up and lay down comfortably. Total weight of pet + travel bag or kennel may be max. 6 kg (13 lbs).
    Djur i kabinen - SAS
    Burens/väskans mått får inte överstiga 40x25x23 cm (16x10x9 tum). Den sammanlagda vikten för djuret och buren/väskan får vara max 8 kg. Överskrids vikten ska djuret fraktas i lastutrymmet. Kattunge eller hundvalp måste vara minst 8 veckor gammal.
    Czech Airlines - Czech Airlines - Special Care - Czech Airlines
    The only animals that are permitted to travel in the cabin with you are a dog, cat, rabbit, or chinchilla, and only subject to the following conditions: The animal must be placed in a special crate (max. dimensions 43 x 30 x 27 cm / 17 x 12 x 11 in, max. weight of the create with animal 8 kg / 17 lb).
    Lufthansa ® Norway - Animals
    You may take a dog or cat into the cabin, if the weight of the animal (including transport container) does not exceed eight kilograms. The animal has to be kept in a box measuring not more than 55 cm x 40 cm x 23 cm. You may use your own transport box if it has the necessary measurement and is watertight and bite proof.

3. Aurora

Aurora Medlem

Ja jeg har sett det, og synes det er forunderlig at KLM har så betydelig annerledes regler enn resten av gjengen (8 kg vs 6 kg). Merkelig regel.

Nå ble det slik at jeg fant OK prisede billetter med Lufthansa til vedkommende, og jeg er fornøyd enn så lenge vedkommende ikke endte opp med Norwegian-billetter ;)

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!