Senaste nytt

Regler för Eurobonus-poäng vid ombokning til annat Star Alliance flygbolag

walle33

Medlem
Om du blir ombokad pga. exempelvis en försening kan du begära att få poäng enligt din grundbokning. Men du måste alltså kontakta Eurobonus själv - förslagsvis på e-mail om du är EBG/EBP. Det kan ju hända att man blir ombokad så att man får mer poäng och då vill man kanske låta det vara.

Varje gång detta hänt mig har jag alltid blviit hänvisad till Retro Register..
 
Bumpar denna med en ny fråga.

Nu är det så att min LH flyg från USA blev inställt och United valde att lägga över mig på en BA flyg, dvs en helt annat allians. Vad gäller i detta fallet? Hade egentligen tänkt lägga dessa poäng på Aegen, frågan är hur det blir nu. Att lyckas få dem på min aegan känns lite svårt, men det kanske iaf går att få det på min eurobonus?
 

fcx

Medlem
Bumpar denna med en ny fråga.

Nu är det så att min LH flyg från USA blev inställt och United valde att lägga över mig på en BA flyg, dvs en helt annat allians. Vad gäller i detta fallet? Hade egentligen tänkt lägga dessa poäng på Aegen, frågan är hur det blir nu. Att lyckas få dem på min aegan känns lite svårt, men det kanske iaf går att få det på min eurobonus?

Vilket bolag har du bokat hos? Reglerna kan skilja mellan bolag.
 

AABack2ARN

Medlem
Tror det blir svårt. Möjligtvis skulle du kunna få poäng till Miles & More om det var en Lufthansa-flygning som var inställd. Men att få Lufthansa att ge poäng till ett annat bolag för en flygning du inte gjort tror jag du får svårt att lyckas med. Men försök gärna och återrraportera resultatet.
 
Toppen