Senaste nytt

Regler för AAdvantage awards

Bryant

Medlem
Jag har noll koll på AA’s program men jag har poäng nog för en enkel i ekonomi till USA. Är de lika generösa med avbokning som Eurobonus?

Kan jag boka en biljett för att sedan avboka den utan kostnad?

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har noll koll på AA’s program men jag har poäng nog för en enkel i ekonomi till USA. Är de lika generösa med avbokning som Eurobonus?

Kan jag boka en biljett för att sedan avboka den utan kostnad?

Tack!
Inte alls.

Jag misstänker att du inte har någon elitstatus inom AAdvantage, i så fall:

Om du bokar en bonusresa genom kundtjänst, kostar det 40 USD per bokning.
Ombokning och återbetalning (avbokning) kostar 150 USD för första personen i samma bokning. Från andra personen i samma bokning kostar 25 USD per person.
75 USD per person om du bokar en bonusresa som börjar inom 21 dagar från bokningstillfället. Denna avgift tillkommer om du bokar om en befintlig bonusresa till en avgång som är inom 21 dagar från ombokningstillfället.




Optional service fees − Support − American Airlines
 

Bryant

Medlem
Inte alls.

Jag misstänker att du inte har någon elitstatus inom AAdvantage, i så fall:

Om du bokar en bonusresa genom kundtjänst, kostar det 40 USD per bokning.
Ombokning och återbetalning (avbokning) kostar 150 USD för första personen i samma bokning. Från andra personen i samma bokning kostar 25 USD per person.
75 USD per person om du bokar en bonusresa som börjar inom 21 dagar från bokningstillfället. Denna avgift tillkommer om du bokar om en befintlig bonusresa till en avgång som är inom 21 dagar från ombokningstillfället.




Optional service fees − Support − American Airlines

Tack!

Korrekt, ingen status!

Då avvaktar jag med att boka... Resan kostar 24$ i skatter osv så en avbokning på 150$ gör det inte värt att chansa.
 
Toppen