Registrera resa som gjorts innan medlemskap startas? (Aegean)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av conman, 1 April 2012.

1. conman

conman Ny medlem

Efter tips på denna kanon-sajt tänkte jag registrera Aegean p.g.a. att jag vill snabbt upp i status.

Har gjort några star alliance resor varav bl.a. Asien t/r i business men inte reggat dom ännu(*)

Så jag undrar - finns någon chans att regga dessa på Aegean om jag tecknar nytt medlemskap nu? (Alltså de ligger bakåt i tiden). Det låter långsökt men reglerna som bolagen har är ju lite konstiga ibland, och de vill ju gärna "få in folk". Går de med på sådant?

(*)Jag har alltså SAS EuroBonus sedan tidigare så jag vet att jag kan regga där i efterhand. Men det medlemskapet har legat i träda ett tag eftersom jag inte rest mycket på länge, så jag har inga höga poäng kvar.

Vad tror ni erfarna?

2. conman

conman Ny medlem

Ja man kan flytta frågan till Aegean-tråden förstås... men frågan om detta tillåts normalt är egentligen generell för alla bolag

3. Du kan oftast inte efterregistrera partnerflygbolags flygningar som gjorts före registrering av medlemskap.

4. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EuroBonus tillåter 30 dagar:

Jag orkar inte grotta på Aegeans hemsida, men inte omöjligt att de har något liknande så värt att kolla.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Många program tillåter registrering av flyg som gjorts kort innan man blev medlem, men Aegean verkar vara extra generösa. Jag undrar om det här verkligen stämmer:

However, new Members shall have the right to retroactively have flight Miles credited to their Account for a period up to six (6) months prior to their registration, provided they send the required documents (ticket coupons, boarding passes etc.) to the Miles&Bonus department in support of their claim​

Aegean Airlines | Terms & Conditions

6. conman

conman Ny medlem

Fantastiskt om det stämmer. Det står inget uttryckligen om att det måste vara Aegeans egna flygningar heller men vi får se.

Jag har en nyligen utförd Lufthansa C-klass resa T/R Asien och en kortare i Europa som ingen av dem är reggade ännu så det blir en bra grundplåt om det funkar. :)

Eloge till Gnopps för att du orkade kolla och peka mig till rätt ställe.

Det lär vi få reda på snart, jag provar och rapporterar senare men det kommer ju ta lite tid... Tar de inte emot poängen så åker de in på mitt gamla SAS EuroBonus.

7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Låt oss få veta hur det går, ska bli spännande. Tror inte det finns många program som erbjuder mer än en månad i tillgodotid.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!