Knucket
Medlem
Då har jag mött Thomas Cook i Stockholms Tingsrätt i min stämning mot dom. Tyvärr handlade förhandlingen mer om felet på planet och om dom gjort allt dom kan för att laga det så fort som möjligt istället för vad dom är en extraordinär händelse.
Jag har hänvisat till dom C-549/07 i mina yrkanden, speciellt paragraf 23,24 och 26 vilket tydligt klargör att ett tekniskt fel inte är ett extraordinärt fel utan ingår i den dagliga driften av ett flygbolag.
När vi går igenom handlingarna idag står det i Thomas Cooks yttrande, bilaga tre följande under MOC DAILY DIARY.
VKI DK1741 LPA 13.00 LPA/MOC
C/B FOR ANTI ICE PITOT 3 WAS POPPED DUING APPR. PFR: PITOT PROBE 3 (9DA3) SYLY / PHC3 (6DA3). ON PFR CB RESET OK FOR NOW. THANKS PLS. INFORM CREW TO REPORT BACK TO ME. OK WILL DO
Pitot röret gick sönder kl 13.00 26/1 vid landningen på Las Palmas (DK1741)och inte på flygningen tillbaka till Arlanda (DK 1742) som Thomas Cook hävdat. Min flygning skulle gå 08.00 27/1 och blev försenad med 7 timmar och 8 minuter.
Domen kommer i början av nästa år.
Jag har hänvisat till dom C-549/07 i mina yrkanden, speciellt paragraf 23,24 och 26 vilket tydligt klargör att ett tekniskt fel inte är ett extraordinärt fel utan ingår i den dagliga driften av ett flygbolag.
När vi går igenom handlingarna idag står det i Thomas Cooks yttrande, bilaga tre följande under MOC DAILY DIARY.
VKI DK1741 LPA 13.00 LPA/MOC
C/B FOR ANTI ICE PITOT 3 WAS POPPED DUING APPR. PFR: PITOT PROBE 3 (9DA3) SYLY / PHC3 (6DA3). ON PFR CB RESET OK FOR NOW. THANKS PLS. INFORM CREW TO REPORT BACK TO ME. OK WILL DO
Pitot röret gick sönder kl 13.00 26/1 vid landningen på Las Palmas (DK1741)och inte på flygningen tillbaka till Arlanda (DK 1742) som Thomas Cook hävdat. Min flygning skulle gå 08.00 27/1 och blev försenad med 7 timmar och 8 minuter.
Domen kommer i början av nästa år.
Last edited: