agehall
Medlem
Det där förstör på sikt för oss alla tyvärr. Du har inte rätt till ersättning om du inte uppfyller kraven och ju fler som skickar in okynneskrav desto mer problem kommer de som har legitima krav att få. Jag tycker det är oerhört själviskt att hålla på sådär.Jag har fått €125 (50% av €250), vid inställd flight och min försening blev mindre än 2h, två gånger senaste månaden, varav senaste gången var idag. Båda ärendena gällde SAS.
Jag begärde €250 (alltid satsa högt ) och fick detta till svar.
Jo, det är fel. Det förutsätter att flyget blir 1) inställt och 2) att du åker mer en en timme tidigare än tänkt eller kommer fram mer än 2h sent. Om du åker mindre än 1h tidigare och kommer fram inom 2h från ursprungliga tider har man ingen rätt till ersättning.Inte fel men det förutsätter att första flyget blir inställt ( om jag har fattat det hela rätt )
Jag tror en viktig punkt i Artikel 5 är om flygbolaget underrättar om förseningen innan.
@Nilann, du fick ju meddelande via SMS innan
Allt skedde inom en vecka från avgång vad jag har förstått och det är det jag pratat om.