igelkotten
Medlem
Tjena,
har aldrig behövt använda denna förordning.
Flight SK805 var idag inställt och jag blev ombokad till SK809 (Oslo-London). Detta fick jag reda på 2,5h innan 11.20-avgången från HEL till OSL.
Skulle landat 14.35 enligt schema i london. Med omboking så blev ny tid 16.25, dvs 1 timme och 50 minuter senare. SK809 blev dock försenad också och jag landade i London 17.06. Total försening 3 timmar och 1 minut.
SK805 blev inställd pga att väderförhållanden på Heathrow gjort att antalet flyg dit dragits ner enligt instruktion (står dock inte från vem). Missade ett vitkigt möte. Jag försökte ringa SAS för att se om jag kunde bokas om via ARN eller CPH men eftersom telefonkön tog mig 50 minuter så var det ingen idé att ens försöka då jag reste med incheckat bagage.
Är det någon vits att försöka få ersättning?
har aldrig behövt använda denna förordning.
Flight SK805 var idag inställt och jag blev ombokad till SK809 (Oslo-London). Detta fick jag reda på 2,5h innan 11.20-avgången från HEL till OSL.
Skulle landat 14.35 enligt schema i london. Med omboking så blev ny tid 16.25, dvs 1 timme och 50 minuter senare. SK809 blev dock försenad också och jag landade i London 17.06. Total försening 3 timmar och 1 minut.
SK805 blev inställd pga att väderförhållanden på Heathrow gjort att antalet flyg dit dragits ner enligt instruktion (står dock inte från vem). Missade ett vitkigt möte. Jag försökte ringa SAS för att se om jag kunde bokas om via ARN eller CPH men eftersom telefonkön tog mig 50 minuter så var det ingen idé att ens försöka då jag reste med incheckat bagage.
Är det någon vits att försöka få ersättning?