Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Agö

Medlem
De har rätt i vissa saker, men jag är väldigt tveksam till att en hård landning är extraordinär.
Men än viktigare är ju att den hårda landningen inte är orsaken till förseningen utan att det är inspektionen och att man tvingades flyga in inspektörer. Då kan man undra om flygbolaget gjort allt som står i deras makt.
 

agehall

Medlem
Men än viktigare är ju att den hårda landningen inte är orsaken till förseningen utan att det är inspektionen och att man tvingades flyga in inspektörer. Då kan man undra om flygbolaget gjort allt som står i deras makt.
Oavsett om det är den hårda landningen eller bristen på inspektörer så är det ju inte direkt extraordinärt.
 

Agö

Medlem
Oavsett om det är den hårda landningen eller bristen på inspektörer så är det ju inte direkt extraordinärt.
Precis. Det är ju lite Ängelholmsfallet revisited. Dåligt väder > ingen personal i tjänst > inställd flight. Men onekligen ett case som flygbolaget kommer vägra.
 

Berglund

Medlem
Trilskas dem och du inte är sugen på att köra fallet själv, ta in hjälp. Jag provar oftast själv först, blir det krångel eller de försöker smita undan genom att hänvisa till både det ena och det andra, då tar jag själv in hjälp via AirHelp.com som jag verkligen kan rekommendera, igen och igen. Vid framgångsrik talan, så tar de 25% rakt av och blir det ingen framgång så ta de helt enkelt ingenting alls betalt. Bra service om man känner att man behöver hjälp mot krånglande flygbolag.
 

Smuffe

Medlem
KBK...
Det är inte så mycket att orda om, de har ju själva klart och tydligt skrivit tt de inte har kapacitet nog om ett flygplan behöver tas ur trafik för att inspekteras och så har de heller inte innan dess gjort allt de kan för att bibehålla trafiken mer eller mindre enligt tidtabell.
Har de dessutom inte hjälpt er på plats såsom de påstår så är det ytterligare en sak som de bryter mot EC261.

Lycka till och på dom bara!
 

011430121

Medlem
Min absolut bästa arbetskamrat som är mycket flygrädd bokade en chaterresa med Apollo och Novair och hon bokade denna resa eftersom Novair skulle utföra flygningen, jag kollade till och med att det var Novair som skulle utföra flygningen på uppdrag av henne.

När hon skall gå ombord upptäcker hon att flygningen skall utföras av Titan Airways, hon känner sig besviken och rädd under hela resan, även returen utförs av Titan Airways, och även den resan kände hon olust under hela färden.

Hon har skrivit till Apollo och berättat hur flygrädd hon är och undrar varför inte Apollo meddelat henne så att hon hade kunnat avboka resan. Svaret från Apollo var ett god dag yxskaft svar, med att Titan Airways utför vissa flygningar åt Novair.

Finns det något i EU261/2004 att hämta här?
 
Toppen