Hej alla!
Syrran har bett mig om hjälp med ett ärende mot Brussels Airlines från Maj 2015.
Kort summering
Hon flyga BMA-BRU-FAO. Planerad landfning på FAO var 12:20, men hon landade först runt midnatt i Lissabon och fick sedan ta en hyrbil ner till Faro. Brussel Airlines meddelade min syster i Bryssel att anledningen till förseningen ska ha varit ett större strömavbrott på BRU som ägde rum cirka 24h innan hennes resa. Min syster tyckte dock inte detta var en giltig anledning och valde att begära €400 i kompensation.
Efter att min syster begärde ersättning enligt EU261/2004 så slutade Brussels Airlines att svara på hennes mail. Min syster valde då att ta detta till ARN. Några månader senare så kom ARN med ett beslutet att Brussel Airlines bör ersätta min syster med €400.
Problemet nu är Brussels Airlines fortsatt vägrar svara på mailkorrespondens. Är det någon som vet hur man kan få tag i Brussel Airlines? Kanske någon svensk kontakt? Alternativt någon som kan föreslå hur vi ska ta detta vidare?
De må enbart vara €400 men det är en principsak att rätt ska bli rätt