Jakob Österberg
Medlem
Spännande, håll oss uppdaterade!Nu har jag fått rätt i ARN mot Swiss. Tror ni dom betalar minna 600 Euro nu??
Spännande, håll oss uppdaterade!Nu har jag fått rätt i ARN mot Swiss. Tror ni dom betalar minna 600 Euro nu??
I have investigated what happened and it appears that your flight was cancelled because of an unexpected technical problem.
Taken into consideration the contract between the airline and the passenger is limited to the destinations mentioned on the ticket, I have to inform you that Brussels Airlines is not liable for indirect and/or consequential costs such as lost time, inconvenience, missed or cancelled meetings, hotel and taxi costs at destination, etc.
I hope that this compensation is in line with your expectations.
Se @OliT :s inlägg i samma tråd #290 Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 29 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorHar en fundering.
Hjälpte just en kompis med en 261/2004 på en försening den 7/10. han vart sen från Luleå missade anslutningen på ARN, det fans inga hotel på i Köpenhamn, så de fick övernatta på Arlanda. De kom fram 18h sent till Dusseldorf.
Han fick svar direkt se nedan
Frågan är om det duger att inkommande charter var sen enligt nedan, hur långt bak ska man kunna skylla på extraordinära omständigheter?
EDIT: vad är det för kategori som gäller för flygningar med flera segment, totala flygsträckan till destinationen eller det aktuella segmentet?
*************************************************
Tack för ditt mail.
Jag ber om ursäkt för det besvär som ni har upplevt under er resa.
I det här fallet har vi inte möjlighet att tillmötesgå ert krav på ersättning enligt EU:s regulativ EU261/2004, då förseningen enligt rapporter inte är av den grad som berättigar kompensation. Detta då flighten SK0013 försenades av att en tidigare flight, SK7944 på väg till Luleå för att sedan fortsätta som SK0013, i sin tur försenades på grund av restriktioner från flygledningen (ATC).
Allt efter det där är ointressant. Så fort de skyller på en tidigare flight så har de förlorat skulle jag säga.Detta då flighten SK0013 försenades av att en tidigare flight
Allt efter det där är ointressant. Så fort de skyller på en tidigare flight så har de förlorat skulle jag säga.
Tågordningen är Flygbolaget -> ARN -> TingsrättenTack för hjälpen nu ska det författas ett svar. Om de tjorvar då så är det Allmänna Reklamationsnämnden som gäller va?
Så jag hänvisar till ärendet i Allmänna Reklamationsnämnden i svaret så får vi se vad som händer.
Ladda ned pdf, fyll i, håll det kort, skicka till ARN, gå vidare i livet.De tjorvar... De hävdar i sten att anledningen är problem med ATC på inkommande plan som gör att det inte berättigar till ersättning, trots hänvisnings till Finnair caset och ARN referensen tidigare i tråden.
Se svar nedan...
vad tror ni, värt att dra det till Reklamationsnämnden?
***************************
Tack för ditt mejl.
Vårt tidigare svar står i detta ärende kvar (ATC) och vi kan därför inte bifalla ert krav på ersättning enligt EU261/2004.
Då det inte har kommit in någon ny information i ärendet, så har vi tyvärr inte möjlighet att gå vidare. Vi anser därför ärendet (Case Id: 1096486) som avslutat.
Ifall du inte är enig med vårt beslut har du möjlighet att kontakta Allmänna reklamationsnämnden för en bedömning.
Vi önskar dig en bra dag.