Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

jsn

Medlem
Läste i svenskan idag att den första A330E skall gå ARN-ORD tills de får leverans av A330E #2 om en månad, då är tanken att dessa två skall rotera Hongkong-Arlanda-Chicago
 

palmen

Moderator
Läste i svenskan idag att den första A330E skall gå ARN-ORD tills de får leverans av A330E #2 om en månad, då är tanken att dessa två skall rotera Hongkong-Arlanda-Chicago
Roterar dom inte dessa plan redan nu? Annars kommer det krävas två plan enbart för ARN-HKG-linjen.
Om jag inte förstod det hela fel skulle första A330E användas på CPH-ORD i ungefär en månad, sen ska de båda nya användas på ARN-HKG-ARN-ORD-ARN
 

jsn

Medlem
Roterar dom inte dessa plan redan nu? Annars kommer det krävas två plan enbart för ARN-HKG-linjen.
Om jag inte förstod det hela fel skulle första A330E användas på CPH-ORD i ungefär en månad, sen ska de båda nya användas på ARN-HKG-ARN-ORD-ARN
Verkar stämma bra. My bad ang tidigare routing innan nummer två dyker upp.
Här är SvD-artikeln Nya långlinjeplanet klart för SAS | SvD Saxar lite ur den:
"Några veckor försenat har flygbolaget SAS nu fått det första av de nya långlinjeplan som bolaget beställt från den europeiska flygplanstillverkaren Airbus. Det första nya planet börjar flyga från Köpenhamn till Chicago i dag, måndag.
 
Nån som vet exakt vad som serveras i GO ombord på SK963 och SK964? Antar lunch+frukost på utresan och frukost+snack på hemresan? Varm eller kall mat? Blir man mätt?

Tänkte inte uppgradera mig och brorsan utan uthärda i "baksätet" men vill mentalt förbereda mig på vad som ska ske :D
 

Axelzon

Medlem
Hej C C, När jag flög i mitten av Oktober Plus (nog samma som i Go fast två alternativ i Plus vid varmrätt)
var det på Utresa: lunch/middag (varmrätt) + Frukost (standard).
Hemresan: lunch/middag (varmrätt) + Lunch (kallrätt)

Tips för hemresan (ifall Ni har *A guld): Ni checkar in i T2. När ni hoppar av tåget vid T1, åk upp med rulltrappan och gå till Singapore
Airlines lounge och drick lite god champagne. sedan kan ni promenerar (eller ta tåget igen) 750 meter bort till
Thai eller United Lounge för att vila upp er :) ytterligare innan ni boardar flighten hem till Stockholm.

Ha en go resa

/Axelzon
 
Jag(EBG) fick email idag från SAS...jag är en värdefull och lojal kund för SAS och jag har därför blivit uppgraderad från SAS GO till SAS Plus på SK 963 imorgon från ARN till HKG!
Det var absolut inget jag trodde skulle hända!
Gissningsvis är flighten kraftigt överbokad i SAS GO
Nevertheless...kul att det någon gång ibland kan löna sig med status :D
 
Last edited:

RobHK

Medlem
Jag(EBG) fick email idag från SAS...jag är en värdefull och lojal kund för SAS och jag har därför blivit uppgraderad från SAS GO till SAS Plus på SK 963 imorgon från ARN till HKG!
Det var absolut inget jag trodde skulle hända!
Gissningsvis är flighten kraftigt överbokad i SAS GO
Nevertheless...kul att det någon gång ibland kan löna sig med status :D

Då kommer vi dela kabin, själv använde jag poäng till uppgradering :)
 

Canadien

Medlem
Jag(EBG) fick email idag från SAS...jag är en värdefull och lojal kund för SAS och jag har därför blivit uppgraderad från SAS GO till SAS Plus på SK 963 imorgon från ARN till HKG!
Det var absolut inget jag trodde skulle hända!
Gissningsvis är flighten kraftigt överbokad i SAS GO
Nevertheless...kul att det någon gång ibland kan löna sig med status :D

Business ser fullt ut iaf
SK 963
ARN 11/05/15 1:50 PM
HKG 11/06/15 7:10 AM 333
C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
 
Toppen