Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

palmen

Moderator
Är där någon som hört när denm första nya A330E kommer i trafik på denna rutt? Ser ut att vara A340 som kör rakt av nu!
Den ska börja flyga nästa vecka och börjar på CPH-ORD tror jag, om den sen går tillbaka till CPH eller till ARN har jag dock ingen aning om. De kanske kör några "installationsvändor" till att börja med? Hur långt fram ser du att det är A340?
 

Axelzon

Medlem
Den ska börja flyga nästa vecka och börjar på CPH-ORD tror jag, om den sen går tillbaka till CPH eller till ARN har jag dock ingen aning om. De kanske kör några "installationsvändor" till att börja med? Hur långt fram ser du att det är A340?
Halloj, jag ser bara historik. Och de senaste 6 flighterna var A340.. Har själv flight Arlanda - Hong Kong 10/10, man kan ju hoppas att den är inpå rutten tills dess
 

palmen

Moderator
Halloj, jag ser bara historik. Och de senaste 6 flighterna var A340.. Har själv flight Arlanda - Hong Kong 10/10, man kan ju hoppas att den är inpå rutten tills dess
Det var bara premiären som flögs med A330, sen blir det A340 tills de nya planen är i drift. Tanken är att alla avgångar ska gå med A330 (de 2 nya planen) framöver.
 

mha321

Medlem
De kanske kör några "installationsvändor" till att börja med?
Jag läste någonstans att de skulle köra ca 1 månad (!) på CPH-ORD innan de flyttade den.

Men jag kommer tyvärr inte ihåg var det var jag läste det, så jag kan varken ge källhänvisning eller gradera trovärdigheten i den informationen :)
 

palmen

Moderator
Jag läste någonstans att de skulle köra ca 1 månad (!) på CPH-ORD innan de flyttade den.

Men jag kommer tyvärr inte ihåg var det var jag läste det, så jag kan varken ge källhänvisning eller gradera trovärdigheten i den informationen :)
Ja det är ju fullt möjligt också att de behåller de nya A330 på andra linjer än till HKG till att börja med. Oavsett vad så sköts väl tech i Köpenhamn så den måste tillbaka dit lite då och då i alla fall.
 
Toppen