Senaste nytt

Recruit a member, get 500 Eurobonus points, up to 6.000 points

Lonelyflyer

Medlem
Värva vän till eurobonus och få poäng som tack

http://www.sas.se/sv/eurobonus/erbjudanden-och-nyheter/Varva-en-van/

Värva vänner och få upp till 6000 poäng!
Värva upp till 12 nya medlemmar så belönar vi dig med 500 Extrapoäng per ny medlem.

De nya medlemmarna ska ha minst en aktivitet på sitt konto innan den 31 december, först då kommer ditt eget konto att fyllas på. 6000 Extrapoäng räcker t.e.x. till en enkelresa mellan Kiruna och Malmö, så börja värva nu!
 

Lonelyflyer

Medlem
Hah
tack för att ni hittade att det redan fanns en tråd, att den blev mergad

Idag hade SAS lagt ut på sin facebookgrupp "insidertips från eurobonus" att kampanjen var igång
Ja i min enfald trodde ja hade upptäckt nåt nytt :p
 

FFS

Medlem
Är det någon som fått in poäng för den här kampanjen?
Jag har, iofs bara 500p att vänta på.
 

Timotey

Medlem
Jo jag har fått för båda mina värvningar. Men det var förra kampanjen, den var tidsbestämd men sedan har de aldrig tagit bort det. Vet inte om den ligger kvar från i höstas eller att man förlängde kampanjen
 

FFS

Medlem
Nu har mina poäng kommit in, så även om det blev lite senare än de sa så verkar de ha lite koll på läget
 

perhall

Medlem
Jag tycker 500 p är klart risigt! Man får ju 12 000 poäng för att skaffa ett extra EB-kreditkort, bra mycket enklare än att få 12 änner att signa upp, det lär ju gått åt ganska många middagar där man framstår som nördig, girig och grinig innan man lyckas med det... och ändå bara få hälften av poängen.../Per
 

palmen

Moderator
Jag tycker 500 p är klart risigt! Man får ju 12 000 poäng för att skaffa ett extra EB-kreditkort, bra mycket enklare än att få 12 änner att signa upp, det lär ju gått åt ganska många middagar där man framstår som nördig, girig och grinig innan man lyckas med det... och ändå bara få hälften av poängen.../Per

AmEX kortet kostar dock en årsavgift och det är nog AmEX som står för de 12.000 extrapoängen som man får krediterade till sig och inte SAS. Det är dessutom krav på vem/vilka som kan skaffa kortet.
SAS Eurobonus kostar inget så det är mer rimligt att summan är betydligt lägre, annars skulle "alla" väldigt lätt kunna få minst 50.000 extrapoäng som räcker till 4-5 tur och retur i europa när det är en drive på vissa destinationer. Det känns inte riktigt ekonomiskt försvarbart i mina ögon. Finns det några andra gratis medlemskap där man får en betydande roll med poäng enbart för att signa upp någon annan?
 

perhall

Medlem
Visst - men det är ändå ett väldigt billigt sätt för EuroBonus att rekrytera - jfr. med marknadsföringskostnader i övrigt för att få 12 nya medlemmar. Tycker inte det är proportionerligt mot ansträngningen för att få någon att skaffa ett MC eller AmEx då ju även kortinnehavaren får förmåner.../Per
 

FFS

Medlem
Jag kan hålla med om att 500p är lite snålt.
I den senaste kampanjen krävdes det att den man värvade gjorde minst en flygning med sas (osäker på om *A räknades) inom en viss period för att värvaren skulle få sina poäng. Det räckte med andra ord inte att bara tvinga sina kompisar...
 
Toppen