Senaste nytt

Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass)

JacobGBG

Medlem
Ok det var en tråkig nyhet, antar att därmed att de Internationella tax free butikerna därmed också är utom räckhåll.
 

Dr. Miles

Expert
Ok det var en tråkig nyhet, antar att därmed att de Internationella tax free butikerna därmed också är utom räckhåll.
Det finns internationell taxfree/dutyfree vid ankomst före immigration på Bangkok Suvarnabhumi flygplats.

Du kan återvända till utrikes->inrikes transferpunkt därifrån.
 

JacobGBG

Medlem
Tack Doktorn. För att återvända lite till Topic så kan jag återgå till det jag sa om att Thai's site är lite rörig.

Hittade till slut på deras hemsida ytterligare en sida som beskriver lounge Access och ger motstridiga uppgifter. Uppenbarligen är den första länken den korrekta men förbluffande att ett stort internationellt flygbolag har såna här självmål på sin hemsida.
Wordwide Lounges | On Ground | Thai Airways
Royal Orchid Lounges | Airport Services | Thai Airways
 
Tack Doktorn. För att återvända lite till Topic så kan jag återgå till det jag sa om att Thai's site är lite rörig.

Hittade till slut på deras hemsida ytterligare en sida som beskriver lounge Access och ger motstridiga uppgifter. Uppenbarligen är den första länken den korrekta men förbluffande att ett stort internationellt flygbolag har såna här självmål på sin hemsida.
Wordwide Lounges | On Ground | Thai Airways
Royal Orchid Lounges | Airport Services | Thai Airways

Vad menar du? Troligtvis så är det jag som är ofokuserad och halvblind men jag ser inte vari motstridigheten ligger. Står det inte samma saker på båda länkarna?
 
Besökte SQ-loungen i går och det var en mycket trevlig upplevelse. Jag frekventerar annars mestadels EVA-loungen och emellanåt Thai om jag har mindre med tid.

Den främsta nackdelen med SQ är att det saknas dusch, men i övrigt var den betydligt vassare än någon annan lounge jag besökt på BKK.

De största plusen tycker jag är baren och maten.

Baren
var väl bemannad med en bartender och två medhjälpare. Bartendern var mycket pigg, trevlig och pratglad på rätt vis. Hann testa tre cocktails: whisky sour, mojito och en gin-drink (ej tonic) med gurka som bartendern rörde ihop själv. Allt var riktigt gott och snyggt presenterat. Dessutom finns det en öl-maskin som själv häller upp en perfekt Asahi eller Singha.

6.jpg

Whisky sour.


10.jpg

Gin med sodavatten och färsk gurka.

8.jpg

Mojito.

9.jpg

Drinkmeny. Gick dock bra att be om vad som helst utöver detta.


Maten var också den snäppet bättre än andra business-lounger jag testat på BKK. Åt två portioner paneng-curry med biff och hainanesiskt ris dränkt i kycklingfett. Rundade av det med en tallrik ost och chark som väl inte var överdrivet märkvärdig men god och fullständigt acceptabel för lounge-plock. Utöver detta fanns det, vilket jag inte orkade med, frys med såväl Häagen Dazs och "hemlagad" glass, kakor och tårta, samosas, kycklingvingar, pasta, med mera.

7.jpg



Ovanpå detta var inredningen luftig, smakfull och fräsch. Det finns en rad med arbetsstationer utmed en av väggarna och långbord för större sällskap.

2.jpg


4.jpg
 

Attachments

  • 2.jpg
    2.jpg
    72,1 KB · Visningar: 332
  • 2.jpg
    2.jpg
    72,1 KB · Visningar: 298
  • 1.jpg
    1.jpg
    111,1 KB · Visningar: 307
I am sorry guys.

Det ser inte ut att bli någon lounge hopping för mig på Suvarnabhumi idag. :(

Jag flög precis in från Hanoi och ska fortsätta hemmåt senare idag med Turkish Airlines. Redan på hotellet så checkade jag in hela vägen, men jag kunde inte printa boarding passet för sträckan BKK-IST. Jag tänkte att det löser sig när jag väl kommit fram till Bangkok. Genom att visa min bokning blev jag insläppt förbi säkerhetskontrollen. Med raska steg gick jag mot Transfer desk för att få ett boarding pass. Det visade sig vara omöjligt. Enbart Turkish airlines kan skriva ut detta och de öppnar inte förrän två timmar innan avgång.

Och utan boardingpass så kommer man normalt sett inte in i några lounger, inte ens Priority Pass loungerna!!! PANIK!!!! :mad::confused::oops::(:cool::)

Men man måste ju våga. Samtidigt måste man vara lite smart. Jag tänkte att om jag ber snällt så finns det säkert någon lounge här som kommer att släppa in mig, men det finns ju inga garantier. Och har jag väl lämnat loungen så blir jag säkert inte insläppt i den igen.

Jag var helt enkelt tvungen att prioritera. Vilken lounge vill jag helst komma in i? Hur gärna jag än hade velat testa loungerna som utlovat så ville jag inte riskera att "fastna" i en Miracle lounge och inte komma vidare. I Eva och Thai lounger så vet jag vad jag får, vilket känns tryggt. I Singapores nya har jag aldrig varit, men med hjälp av omdömet av @Radio Tirana, och lite från egna erfarenheter, så har jag svårt att tänka mig att den skulle vara sämre än Miracle loungerna. Så, jag satsade allt på detta kortet.

Jag drog min historia för loungepersonalen och till min stora glädje så gick de med på att släppa in mig. :):):):) De betonade dock att de inte brukar göra så här.

Jag måste också gå bort till Turkish Airlines disk senare och hämta ut mitt Boardingpass och visa upp det för personalen.

Så, nu är jag "fast" i Singapore Airlines lounge i ytterligare 5,5 timmar. Möjligen att jag gör ett snabbt besök någon annan stans när jag väl har mitt boardingpass. Men några recensioner kommer det inte att bli. :(

Singapore airlines nya lounge är dock väldigt trevlig. Ett fantastiskt lyft jämfört med den gamla.

Sitter just nu i ett av de bås som @Radio Tirana fotat på sista stora bilden.
 

JacobGBG

Medlem
Tur i oturen ResenärenLars! Jag har en liten obscen fråga men finns möjlighet att dokumentera SQ liunge toalett? Frågar för jag vill bara få ett hum om det finns skötbord/utrymme för att byta en minsting.

I övrigt kan man konstatera att Turkish innebär en del frustration så fort man stiger utanför mallen.
 
Tur i oturen ResenärenLars! Jag har en liten obscen fråga men finns möjlighet att dokumentera SQ liunge toalett? Frågar för jag vill bara få ett hum om det finns skötbord/utrymme för att byta en minsting.

I övrigt kan man konstatera att Turkish innebär en del frustration så fort man stiger utanför mallen.

Det finns inget sådant utrymme på herrtoaletten eller handikapptoaletten.

Jag frågade personalen som garanterade att det finns inne på damernas. Jag fick inte lov att gå in och kolla själv så jag får tro på deras ord.

Edit: Om du har med dig grejer som du tycker att du vill lägga på toalettgolvet i handikapptoaletten så är det tillräckligt stort, men som sagt, utrustningen får du fixa själv där.
 
Toppen