Senaste nytt

Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass)

Dr. Miles

Expert
Har en 5h layover med TG i Business till USM i början av Juli. En 18 månaders tjej och fru i släptåg. Vad jag vet har endast Thais lounge duschar och lekhörna. Finns det något argument för att jag skulle välja en annan lounge?
Kan man använda utrikeslounger när man flyger vidare med inrikesflyg?
 
Har en 5h layover med TG i Business till USM i början av Juli. En 18 månaders tjej och fru i släptåg. Vad jag vet har endast Thais lounge duschar och lekhörna. Finns det något argument för att jag skulle välja en annan lounge?

Oman Air (Priority Pass) har också dusch liksom EVA Air. Jag tycker att båda dessa är bättre en Thais lounger. Med barn så kan det vara skönt om det är lite öppet och luftigt så då hade jag valt EVA före Oman.

Den luftigaste loungen är Thais vid conc. D. Om lekrummet är viktigt tänk då på att det bara är just denna lounge som har detta. Inga andra Thai lounger.

Hur det står till med Singapore Airlines nya lounge vet jag inte ännu, men på tisdag så.... :)
 

JacobGBG

Medlem
Kan man använda utrikeslounger när man flyger vidare med inrikesflyg?

Detta är något som är svårt att uttyda från Thai's något röriga site. Tittar man på vilka som har lounge access så är det:
• Royal First Class passengers departing the same day on TG operating flight

- One guest departing same day on any Star Alliance operating flight allowed

• First Class passengers departing same day on any Star Alliance operating flight

- One guest departing same day on any Star Alliance operating flight allowed

• Royal Orchid Plus Platinum card holder departing same day on TG operating international flights

- One guest departing same day on TG operating flight allowed

Samma krav står på länkade sida för alla Thai lounger på BKK. Ska man tolka detta ordagrant så har inga Royal Silk (Business) passagerare access till deras lounger. Något som förstås är helt orimligt och ej stämmer som flera på detta forum har konstaterat i egen person. Så svaret på frågan, vem vet? Man får gå dit och pröva.
 
Last edited:

JohnnyWilde

Medlem
Detta är något som är svårt att uttyda från Thai's något röriga site. Tittar man på vilka som har lounge access så är det:


Samma krav står på länkade sida för alla Thai lounger på BKK. Ska man tolka detta ordagrant så har inga Royal Silk (Business) passagerare access till deras lounger. Något som förstås är helt orimligt och ej stämmer som flera på detta forum har konstaterat i egen person. Så svaret på frågan, vem vet? Man får gå dit och pröva.
Ledsen att behöva vara den men ni får nöja er med Thai domestic lounge och kommer inte i närheten av de andra loungerna.
Är innergården öppen föreslår jag att ni slår er ner i en av sofforna där.
Det finns ingen dusch eller barnhörna vad jag kan erinra mig!
 

Dr. Miles

Expert
Detta är något som är svårt att uttyda från Thai's något röriga site. Tittar man på vilka som har lounge access så är det:


Samma krav står på länkade sida för alla Thai lounger på BKK. Ska man tolka detta ordagrant så har inga Royal Silk (Business) passagerare access till deras lounger. Något som förstås är helt orimligt och ej stämmer som flera på detta forum har konstaterat i egen person. Så svaret på frågan, vem vet? Man får gå dit och pröva.
@JonW har säkert mer erfarenhet av byte mellan utrikes - inrikes på Bangkok Suvarnabhumi än andra.
Hoppas att han kan svara på din fråga.
 

JacobGBG

Medlem
Ledsen att behöva vara den men ni får nöja er med Thai domestic lounge och kommer inte i närheten av de andra loungerna.
Är innergården öppen föreslår jag att ni slår er ner i en av sofforna där.
Det finns ingen dusch eller barnhörna vad jag kan erinra mig!

Menar du vad gäller just access eller hur man rent fysiskt går efter internationell ankomst? Vad jag minns när jag var där två år sen var det inga problem att gå till departure-sidan från ankommande.
 

JohnnyWilde

Medlem
Menar du vad gäller just access eller hur man rent fysiskt går efter internationell ankomst? Vad jag minns när jag var där två år sen var det inga problem att gå till departure-sidan från ankommande.
Det är möjligt att du minns rätt men det är inte möjligt senaste åren. Inte ens för F vid inrikestransfer.
 

pep

Medlem
Det är möjligt att du minns rätt men det är inte möjligt senaste åren. Inte ens för F vid inrikestransfer.
Hvis du har boarding pass eller billet videre udenrigs får du lov at gå gennem security og op til airside-departure. Hvis du kun har billet videre til indenrigs risikerer du at blive afvist og dermed henvist til "indenrigs-transfer" der kræver immigration check.
 

JohnnyWilde

Medlem
Hvis du har boarding pass eller billet videre udenrigs får du lov at gå gennem security og op til airside-departure. Hvis du kun har billet videre til indenrigs risikerer du at blive afvist og dermed henvist til "indenrigs-transfer" der kræver immigration check.
Exakt!
 
Toppen