Precis som du säger så ska man hålla sig flera mil från Norwegian om man vill vara säker på att komma fram i tid. Samma kärra var 30h försenad i veckan igen...Trevlig rapport som tidigare sagts! Stolen som är fälld bakåt ser ut att inkräkta på utrymmet bakom rejält? Kan man överhuvudtaget komm ut om man sitter i stolen bakom. Mitt intryck från rapporten är att det är lägre standard än på SAS eller BA som jag har erfarenhet av. Vad det gäller mat så håller jag SAS bäst frö engelsk mat är som den är men norsk likaså! Jag tycker då att SAS är väldigt dyra på SAS Plus overseas medan BA ligger ofta 30-40 % lägre på denna klass. Sedan har ju BA ganska mycket kampanjer också med ännu lägre pris. Norweigian är säkert billigast men av erfarenheterna i denna rapport att döma så kan man aldrig lita på deras tidtabell vilket vi ju hört förut. Ryktet förskräcker! För min del är det fullständigt oacceptabelt att ha så låg tillförlitlighet som de har. Dvs jag håller mig till Oneworld eller Star A.
Premium Economy är ju klart på frammarsch då nu Lufthansa har detta och American är på väg. Därför av stort intresse med "value for money" recensioner ! Tack!
Nu vill jag inte försvara DY på något sätt eftersom jag inte gillar DY men faktum är att ARN är närmast farligt för rättssäkerheten i ett land genom att vara extremt och överdrivet konsumentorienterat. Jag har dock ingen erfarenhet av ARN gällande flygresor men i övrigt är utslagen därifrån ibland extremt konsumentvänliga och företagarfientliga (jag är inte Donald Trump).../PerNu kanske inte DY är kända att följa EU261/2004 regler eller inte följa Allmänna Reklamationnämden utfall om det " går emot" DY, saknar kommentarer från Björn Kojs varför de inte alltid följer Allmänna Reklamationnämden