Senaste nytt

Recension: Norwegian Premium Economy Arlanda - New York

Johan Hbg

Medlem
Hur tycker folk att denna produkt håller sig jämfört med SAS Plus, som jag antar är den man skall jämföra med?
Bra recension förresten @AX22100! Vill ännu mindre åka med Norwegian nu :)
 
Trevligt skriven reseberättelse, man behöver inte be om ursäkt här att det första gången man skriver! Det är själva berättandet som är intressant... Själv skulle jag nog inte sätta mig i en Norwegian Long haul, så just därför var det kul att läsa.
 

Biggles

Medlem
Trevlig rapport som tidigare sagts! Stolen som är fälld bakåt ser ut att inkräkta på utrymmet bakom rejält? Kan man överhuvudtaget komm ut om man sitter i stolen bakom. Mitt intryck från rapporten är att det är lägre standard än på SAS eller BA som jag har erfarenhet av. Vad det gäller mat så håller jag SAS bäst frö engelsk mat är som den är men norsk likaså! Jag tycker då att SAS är väldigt dyra på SAS Plus overseas medan BA ligger ofta 30-40 % lägre på denna klass. Sedan har ju BA ganska mycket kampanjer också med ännu lägre pris. Norweigian är säkert billigast men av erfarenheterna i denna rapport att döma så kan man aldrig lita på deras tidtabell vilket vi ju hört förut. Ryktet förskräcker! För min del är det fullständigt oacceptabelt att ha så låg tillförlitlighet som de har. Dvs jag håller mig till Oneworld eller Star A.
Premium Economy är ju klart på frammarsch då nu Lufthansa har detta och American är på väg. Därför av stort intresse med "value for money" recensioner ! Tack!
 

AX22100

Medlem
Trevlig rapport som tidigare sagts! Stolen som är fälld bakåt ser ut att inkräkta på utrymmet bakom rejält? Kan man överhuvudtaget komm ut om man sitter i stolen bakom. Mitt intryck från rapporten är att det är lägre standard än på SAS eller BA som jag har erfarenhet av. Vad det gäller mat så håller jag SAS bäst frö engelsk mat är som den är men norsk likaså! Jag tycker då att SAS är väldigt dyra på SAS Plus overseas medan BA ligger ofta 30-40 % lägre på denna klass. Sedan har ju BA ganska mycket kampanjer också med ännu lägre pris. Norweigian är säkert billigast men av erfarenheterna i denna rapport att döma så kan man aldrig lita på deras tidtabell vilket vi ju hört förut. Ryktet förskräcker! För min del är det fullständigt oacceptabelt att ha så låg tillförlitlighet som de har. Dvs jag håller mig till Oneworld eller Star A.
Premium Economy är ju klart på frammarsch då nu Lufthansa har detta och American är på väg. Därför av stort intresse med "value for money" recensioner ! Tack!
Precis som du säger så ska man hålla sig flera mil från Norwegian om man vill vara säker på att komma fram i tid. Samma kärra var 30h försenad i veckan igen...

Jag tycker faktiskt inte att stolen inskränkte utrymmet bakom så pass mycket att det var ett problem. Nu satt jag ju på ett gångsäte och jag tror att situationen hade vart en helt annan om jag hade haft mittensäte med stolsgrannar som fält ut fotstöd och de framför lutat bakåt.
 

Kiev

Medlem
Jeg ble også overtalt til å prøve Norwegian Premium på retur fra LAX for noen måneder siden. Der har man full tilgang til AF/KLM lounge som er svært mye bedre enn United, og uendelig mye bedre enn SAS premium economy som har tilgang til ... Ingen ting. Jeg mener interiør er bedre enn SAS premium, og ligger helt opp mot SAS biz med gammelt interiør for dagflight. Service er også på nivå med SAS premium, som jo kan variere voldsomt avhengig av crew.
Alt i alt er dette et bra produkt BORTSETT fra manglende nettverk som gjør Norwegian uinteressant for businessreisende.
 

perhall

Medlem
Nu kanske inte DY är kända att följa EU261/2004 regler eller inte följa Allmänna Reklamationnämden utfall om det " går emot" DY, saknar kommentarer från Björn Kojs varför de inte alltid följer Allmänna Reklamationnämden
Nu vill jag inte försvara DY på något sätt eftersom jag inte gillar DY men faktum är att ARN är närmast farligt för rättssäkerheten i ett land genom att vara extremt och överdrivet konsumentorienterat. Jag har dock ingen erfarenhet av ARN gällande flygresor men i övrigt är utslagen därifrån ibland extremt konsumentvänliga och företagarfientliga (jag är inte Donald Trump).../Per
 
Toppen