Senaste nytt

Recension: Köpenhamn - Boston (SAS Business Class)

rausing

Medlem
Trevlig recension, men vad är det för interiör egentligen? Tycker mig inte känna igen den som varken den nya eller gamla (förutom möjligtvis det hopvikbara bordet)? Har inte SAS "uppgraderat" kabinen på samtliga long haul-kabiner eller är Boeings undantagna?

Tack!
Deras stora uppgradering är bara på Airbusplanen.
Däremot kändes säten etc nytt och fräscht i allmänhet.

Mer info om rutten: SAS Launching 737 Flights Between Boston And Copenhagen - One Mile at a Time
 

palmen

Moderator
Trevlig recension, men vad är det för interiör egentligen? Tycker mig inte känna igen den som varken den nya eller gamla (förutom möjligtvis det hopvikbara bordet)? Har inte SAS "uppgraderat" kabinen på samtliga long haul-kabiner eller är Boeings undantagna?
Detta är en udda fågel och inte sas flygplan. Tror inte sas longhaul kabin passar i detta plan och leasing går väl ut i år (men kanske förlängs). Även det inhyrda planer från LAN (Airbus340) har annan inredning med det planet används enbart som backup.
 
Detta är en udda fågel och inte sas flygplan. Tror inte sas longhaul kabin passar i detta plan och leasing går väl ut i år (men kanske förlängs). Även det inhyrda planer från LAN (Airbus340) har annan inredning med det planet används enbart som backup.

Någon som vet när avtalet med Privatair går ut? Jag gjorde en testbokning till Boston för resa i November 2017. Det gick bra och operatören angavs vara Privatair med en 737.
 

Schnake

Medlem
Tack!
Deras stora uppgradering är bara på Airbusplanen.
Däremot kändes säten etc nytt och fräscht i allmänhet.

Mer info om rutten: SAS Launching 737 Flights Between Boston And Copenhagen - One Mile at a Time

Detta är en udda fågel och inte sas flygplan. Tror inte sas longhaul kabin passar i detta plan och leasing går väl ut i år (men kanske förlängs). Även det inhyrda planer från LAN (Airbus340) har annan inredning med det planet används enbart som backup.

Okej, tack för info! Är det bara ett enda "ordinarie" long haul-plan som inte har blivit uppgraderat alltså och flyger det endast CPH-BOS?
 

Abbs

Medlem
Okej, tack för info! Är det bara ett enda "ordinarie" long haul-plan som inte har blivit uppgraderat alltså och flyger det endast CPH-BOS?
Det är ej ett "long haul" plan utan en bantad narrowbody som klarar av att flyga över Atlanten. Samma plan (Boeing 737) som du flyger exempelvis Stockholm-London med.
 

palmen

Moderator
Okej, tack för info! Är det bara ett enda "ordinarie" long haul-plan som inte har blivit uppgraderat alltså och flyger det endast CPH-BOS?
Nej två plan, en Airbus 340 som enbart är för backup samt den Boeing 737-700 som är ombyggd för att kunna flyga över Atlanten. Det planet är inhyrt med besättning och allt och flyger enbart på sträckan Köpenhamn till Boston.
 

Schnake

Medlem
Det är ej ett "long haul" plan utan en bantad narrowbody som klarar av att flyga över Atlanten. Samma plan (Boeing 737) som du flyger exempelvis Stockholm-London med.

Nej två plan, en Airbus 340 som enbart är för backup samt den Boeing 737-700 som är ombyggd för att kunna flyga över Atlanten. Det planet är inhyrt med besättning och allt och flyger enbart på sträckan Köpenhamn till Boston.

Okay, got it! :)
 
Ponera att leasingen inte förlängs. Vad flyger man då med istället?
När SAS slutade flyga till Houston så bokade de om till United inrikes, för anslutning till SAS långdistans så en inte alltför vild gissning är att de gör likadant här. De bokade dock om businesspassagerare till economy med United om jag minns rätt
 
Toppen