Senaste nytt

Recension: Köpenhamn - Boston (SAS Business Class)

Hachans

Medlem
Just för denna resa är det främst mat som är av intresse :)

Just gastronomiska Boston är jag dålig på och är ingen finsmakare. Men jag gillar "rolig" mat. Så jag skulle tipsa om att gå till Fire and Ice som är ett sånt där ställe där man får plocka ihop sin egen mat och få den grillad. Wahlburgers som är känt från serien med samma namn. Wahlberg ryktas mest synas till på deras restaurang i Hingham Harbor, dit du lättast kommer med pendelbåten från Boston. Hyfsat goda burgare men som sagt inget finsmakarställe. Och så finns det ett ställe som serverar choklad i alla former. Kommer inte ihåg namnet nu men har för mig en av deras restauranger ligger på Newbury street eller parallelgatan. Deras spetsade chokladshakes är väldigt poppis.

Som sagt, matupplevelser är det, men knappast något gourmetinriktat. Men ganska kul ändå.

Och såklart, missa inte Cambridge med Harvard!
 

rausing

Medlem
Just gastronomiska Boston är jag dålig på och är ingen finsmakare. Men jag gillar "rolig" mat. Så jag skulle tipsa om att gå till Fire and Ice som är ett sånt där ställe där man får plocka ihop sin egen mat och få den grillad. Wahlburgers som är känt från serien med samma namn. Wahlberg ryktas mest synas till på deras restaurang i Hingham Harbor, dit du lättast kommer med pendelbåten från Boston. Hyfsat goda burgare men som sagt inget finsmakarställe. Och så finns det ett ställe som serverar choklad i alla former. Kommer inte ihåg namnet nu men har för mig en av deras restauranger ligger på Newbury street eller parallelgatan. Deras spetsade chokladshakes är väldigt poppis.

Som sagt, matupplevelser är det, men knappast något gourmetinriktat. Men ganska kul ändå.

Och såklart, missa inte Cambridge med Harvard!

Tack för grymma mattips! Älskar ju dessutom choklad..
Harvard är inbokat :)
 

palmen

Moderator
Det där verkar inte så tokigt! Ser att deras bryggeri ligger på gångavstånd från hotellet :)
Bryggerier ligger utanför stan, men de har en shop vid Fort Point. Där får man dock inte dricka utan bara köpa to go. Personalen rekommenderade Row 34 som låg precis bredvid för mat och dryck.
20161103_192643.jpg 20161103_200118.jpg
 

palmen

Moderator
Ser ju kanon ut det där! Blir garanterat besök
Det verkade väldigt populärt runt AW tid. Vi fick vänta ca 30 minuter på ett bord i utomhusdelen (hade helst suttit vid baren). Var dock inga problem att dricka öl under tiden.
Polaren käkade Lobster roll och var nöjd. Min stora portion fish and chips var riktigt god också. Vi tvingade i oss allt för att påbörja omställning av dygnet direkt när vi landat.
 

Gus

Medlem
Härlig rapport!! :) Riktigt skönt att få krypa ned i ett businesssäte! :) Men jag fattade inte riktigt, betalde du 4000 kr tillslut?

Om du vill äta på ett gott och trevligt ställe så rekommenderar jag restaurangen Legal Crossing på 558 Washington St (tror det är en kedja). Helst ska du sitta i baren. Vi åt ostron och drack dry Martini, magiskt! Stämningen är fenomenal (i just baren) med mystisk belysning. Känns som man är med i en spännande amerikansk film!
 

SK

Medlem
Boston Burger Company har bra burgare! Alla jag provat har varit kanon trots att de vid första anblick ser något konstiga ut ibland, med tanke på ingredienserna.
 

Attachments

  • 20170103_025423.jpg
    20170103_025423.jpg
    48,9 KB · Visningar: 288

rausing

Medlem
Härlig rapport!! :) Riktigt skönt att få krypa ned i ett businesssäte! :) Men jag fattade inte riktigt, betalde du 4000 kr tillslut?

Om du vill äta på ett gott och trevligt ställe så rekommenderar jag restaurangen Legal Crossing på 558 Washington St (tror det är en kedja). Helst ska du sitta i baren. Vi åt ostron och drack dry Martini, magiskt! Stämningen är fenomenal (i just baren) med mystisk belysning. Känns som man är med i en spännande amerikansk film!

Jag fick uppgraderingen gratis :D (min plusgrade gick inte igenom, och jag svarade aldrig ja på sms:et om att köpa uppgradering för 4k)
Legal crossing ska jag definitivt kolla in!

Boston Burger Company har bra burgare! Alla jag provat har varit kanon trots att de vid första anblick ser något konstiga ut ibland, med tanke på ingredienserna.

Haha, de ser verkligen space:ade ut! En god anledning nog att testa :)
 

Schnake

Medlem
Det var Boeing 737-700 (Winglets)!
Trevlig recension, men vad är det för interiör egentligen? Tycker mig inte känna igen den som varken den nya eller gamla (förutom möjligtvis det hopvikbara bordet)? Har inte SAS "uppgraderat" kabinen på samtliga long haul-kabiner eller är Boeings undantagna?
 
Toppen