Senaste nytt

Recension från Scandic Victoria Tower i Kista

Agö

Medlem
Nu har jag bott en natt på Scandic Victoria Tower. Mitt intryck: klart godkänt i de delar jag testade.

Incheckningen gick smidigt och med ett vänligt bemötande. Jag checkade in redan 13:00, rummet var redo (jag tror inte att det var någon mässa i gång när jag bodde där).

Rummet, ett Twin Room "Flex Level 5" (1595 kronor inkl. frukost) vad nu det innebär var avskalat (således lättstädat) och tämligen basic. Sängarna godkända. Den ljusa parketten gjorde rummet, ja, ljusare. Jag misstänker dock att parketten kommer att bli sliten vad det lider. Jag hade någon bild av att det skulle vara fönster helt i glas men som ni kan se på bilderna var ljusinsläppet något begränsat. Rummet var beläget på våning 14 med strålande utsikt över E4:n i norrgående riktning. Badrummet fräscht. Strykjärn och strykbräda lämnade en del i övrigt att önska.

Jag fick bud från vårt Stockholmskontor. Receptionen meddelade detta smidigt via TV:n (som plingade till vid meddelandet).

Ingen minibar, det man ville ha kunde man köpa vid receptionen. Besökte gymmet (dock utan att träna), såg fräscht ut (finns även bastu). Skybaren var reserverad under kvällen för ett privat event så hann aldrig upp.

Åt middag i restaurangen på bottenvåningen. Mycket trevlig betjäning och faktiskt god mat (åt kött). Hann däremot inte äta frukost. Utcheckningen smidig, väska kunde deponeras i bagagerum (dock utan tag).

Några bilder:

Augusti 2013 028.jpg

Augusti 2013 029.jpg

Augusti 2013 030.jpg

Augusti 2013 031.jpg

Augusti 2013 032.jpg

Augusti 2013 034.jpg

Augusti 2013 035.jpg
 
Toppen