Senaste nytt

Recension av Hilton Garden Inn Brussels Louise

Maja

Medlem
Återkommer här med den utlovade recensionen av vår helg på Hilton Garden Inn Brussels Louise.

Hade bokat ett Queen family room, i bokningen fanns angivet att det var för 2 vuxna och 1 barn samt att jag är HHD. Hade checkat in via appen och angivet att vi skulle komma efter kl 21.

Fanns endast två rum för mig att välja på i appen, antingen precis bredvid hissen på våning fyra eller precis vid brandtrappan på våning fem.

Har angivet i min profil att jag vill bo så långt bort som möjligt från hiss/trappa så inte så bra matchning där...

Var en ensam äldre man som checkad in oss. Var två sällskap före oss i kön när vi kom. Ingen dedikerad Hhonors-incheckning. Väntade snällt i kön.

Fick vårt rum och rumsnyckel. Ingen information kring frukosten för tider etc. och inga vattenflaskor. Var på tok för trött för att ens orka bråka om något sånt där och då. Klockan var över 22 och efter att ha jobbat och dottern gått i skolan hela dagen så var prio nummer ett att få sova.

Kommer upp till rummet och bäddsoffan är inte i bäddad. Det finns två kuddar och ett täcke (anpassat för dubbelsängen) i en garderoben. Dock inga lakan. Ringer ner till receptionen och mannen ber så mycket om ursäkt och säger att det skulle ha varit i ordning gjort.

Han kommer ganska omgående upp med en trave ihopvikta lakan. Stänger dörren och säger god natt bara för att upptäcka att vi har fått två underlakan, that's it! Inga örngott, inget påslakan. Orkar inte längre utan tar en kudde från vår säng och bäddar så gott det går med lakanen som vi fick.

Sover hyfsat under natten, men temperaturen i rummet varierar under natten och det är allt ifrån väldigt varmt till väldigt kallt fram på morgonkvisten.

161211-IMG_4304.jpg

161211-IMG_4306.jpg
Badrummet är litet, men finns det som behövs. Dock är inte städningen den bästa. Hittar en schampookork i hörnet vid toaletten, toarullen är inte ny (om någon är petig med sånt) och extrarullen är en rulle som har max 25% kvar som hänger på platsen för extra papper. Det finns en uppsättning schampoo, tvål etc. till tre personer och endast två omgångar handdukar.

Golvet i duschen är svartprickigt/smutsigt och vår gissning är att det är damm som inte är bortspolat/rengjort.

Verkar inte vara superhög omsättning av gäster på hotellet och det verkar vara väldigt låg beläggning denna helg. Vi ser knappt några andra människor när vi är där och det är inte många dörrar det finns några "do not disturb"-skyltar på (kan iof ha något att göra med att de precis som vi saknade en sådan skylt).

Kommer ner till frukosten vid 8-snåret på lördagen. Finns ingen personal som prickar av och ser att vi har gratis frukost. Då frukost inte ingår så borde de kanske ha lite bättre koll på detta? Det fanns en man som jobbade i frukostmatsalen, men han hade fullt skå med att plocka fram och fylla på tallrikar, bestick etc. Någon avdukning var det inte tal om och någon "cook-to-order" som det ska vara på HGI fanns inte heller. Fanns inget att beställa och endast buffén att välja på. Det fanns en våffelmaskin, men endast en liten kanna med våffelsmet fanns uppställd. Det fanns annars yoghurt, flingor, juice, bröd, äggröra, bacon, bönor i tomatsås och någon korvliknande sak.


161210-IMG_4198.jpg

Det kallskurna var två olika sorters ost (som tog slut och inte fylldes på), kalkon, salami och någon parmaskinka. Det var exakt samma skivor som fanns på buffén dagen innan. Kändes inte så fräscht att de låg fram i flera timmar dagen innan och sedan la det fram dem morgonen efter. Ja, jag blev misstänksam under lördagens frukost och gjorde några väl valda jack i den understa skivan och kollade dagen efter och jo då, exakt samma skiva. Det är kanske jag som är petig här, men jag tycker inte det känns så fräschat att de lägger fram samma skinkskivor som har legat framme i flera timmar även dag nummer två.

161210-IMG_4201.jpg
Det fanns en limpa av något slag som liknande lite mer hembakt men det tog slut ganska omgående och skalken låg kvar på skärbrädan under hela tiden vi var där och inget nytt bröd fylldes på. Det som fanns kvar var då vanligt vitt rostbröd och ljusa runda frallor. Inte allt för upplyftande enligt oss.

161211-IMG_4307.jpg
Så här såg kastrullen med äggröra ut under hela vår frukost under söndagen. Ingen påfyllning alls under närmare en timmes tid. Då var vi där strax efter klockan 8 på morgonen och de börjar serveringen kl 8... Inte särskilt imponerad som sagt var.

161211-IMG_4308.jpg
Några baconskivor fanns det iaf! ;)

Allt som allt, nej vi är inte supernöjda med vår vistelse här. Det som blev droppen var väl när vi kom tillbaka på lördag eftermiddag runt 16-tiden och upptäcker att vårt rum fortfarande är ostädat. Då hade vi gått ut vid 9-tiden.

Ringer ner till receptionen igen, (samma man som hade checkat in oss kvällen innan), och frågar om det inte är någon städning på lördagar. Jo, det var det och var inte vårt rum städat? Nej, det är inte städad. Än en gång massa ursäkter och det skulle genast komma upp någon för att städa.

Efter 5-10 min kommer det upp en städerska och vi går ner och sätter oss i soffgruppen framför baren. Samma man kommer fram och ber om ursäkt och frågar om vi vill ha något att dricka så länge som vi väntar. Tar upp menyn och börjar titta, men får snabbt reda på att han tänkte att dottern kanske ville ha en läsk och vi kanske ville ha lite sparkling water eller juice kanske?

Inget bubbel här inte! ;)

Rummet blir städat och sängarna bäddade och dottern får ett påslakan och kuddöverdrag denna gång, men det är tydligen bara två omgångar handdukar vi får och en omgång schampoo. Vårt nyckelkort som satt i strömbrytaren tar hon med sig också. Tur att vi bad om två när vi checkade in...

När vi checkar ut är det en ny tjej och jag frågar hur det kommer sig att vi aldrig fick vårt vatten när vi checkade in t.ex? Hon ber om ursäkt och springer genast och hämtar dubbel uppsättning. Hon försöker släta över och det är ju inte hennes fel.

Min sammanfattning är att de har ingen som helst koll på nivåerna i Hilton Hhonors och att den basala servicen inte fungerar. Detta är ett relativt nytt förvärv i Hiltons portfolio och det är nästan så att man kan känna doften av nymålat. Sängen är för övrigt stenhård så har du problem med det så vet du vad du har att vänta dig.

Kontaktade Hilton Hhonors när vi kom hem, dels för att jag inte kunde se mina poäng (de fanns där, men själva specifikationen var inte synlig då efter tre dagar efter vår utcheckning). Nämnde även allt annat och killen på supporten bad givetvis tusen gånger om ursäkt (har vi hört det för?). Erbjöd direkt 5000 poäng som kompensation. Som jmf fick jag 20.000 poäng som kompensation när vi bodde på HGI i USA i somras och fick ett rätt bryskt mottagande när vi checkade in och utskällning ang. vår gratisfrukost som visst fanns registrerad i min profil, men i övrigt var det inga problem med den vistelsen). Lite mer problem denna gång kan jag tycka...

Hur som helst, jag påtalade att de hade en 100% satisfaction promise och att jag inte var nöjd med hur denna vistelse. Han försökte ringa hotellet för att reda ut vad som skett men fick inget svar. En case file skapades och de skulle återkomma. Skulle även få en kopia på vår chattkonversation, vilket jag givetvis inte har fått.

Samma kväll dimper den vanliga utvärderingen ner i min inkorg efter vår vistelse och jag fyller i allt i den också. Får dagen efter mail från Front office manager på hotellet som ber som hemskt mycket om ursäkt igen och ett löfte om "We have decided to reimburse your stay equivalent HHonors points."

Jag har har mailat tillbaka till honom och frågat om han fått mitt klagomål via customer support eller om detta bara är baserat på enkäten? Har fyllt på med allt som inte kunde utvärderas i den och även frågat exakt hur många poäng det rör sig om och framför allt varför jag inte får mina pengar tillbaka då detta var en betald vistelse?

Hade bokat en prepaid rate under deras vinterrea för ett tag sedan. Hade jag betalt på hotellet så hade jag tagit diskussionen där och då.

Återstår att se hur det blir i slutändan och vilken ersättning vi får.

Det kan säkerligen bli ett riktigt bra hotell när de har koll på vad det innebär att vara ett hotell inom Hiltonkedjan. Det kommer dock aldrig vara någon cooked-to-order breakfast att tala om, buffén kan säkerligen bli bättre om de bara får ordning på personalbeläggningen så att de hinner med.

Om vi skulle bo där igen? Inte troligt, men om övriga Hiltonhotell ligger mycket högre så är det i grund och botten inget dåligt hotell. Troligen lär de få ordning på de basala sakerna som städning etc. framöver.
 

Maja

Medlem
Otroligt uselt. Vad tyckte du om läget?
Läget gillade vi! Vi trivdes i området och tyckte det var toppen. Tror nog att HGI kan bli riktigt bra, men de har inte hittat hem än.

Tråkigt att det varit så dåligt, inte bara en sak de missat på.
Tack för att du delar med dig av informationen!
Ja, började kännas som om det var jag/vi som var petiga, men när man sammanfattar det hela så var det lite för mycket saker som INTE fungerade som det borde.

@jerixon Tack för chokladtipsen! Hittade till Nehaus outlet som hade söndagsöppet iom julhandeln. :D Ska erkänna att det blev kanske liiiite mycket choklad där. Livsfarligt när man fick provsmaka allt innan man handlade. :oops::eek:

@Ludvig Skalme Nu vet du vad vi tyckte om HGI. Välj själv om du vill chansa inför er kommande vistelse eller testa något av de övriga två Hiltonhotellen.
 
Last edited by a moderator:

jerixon

Medlem
Låter härligt :D
Vet tyvärr precis hur det känns att ha liiiiiite för mkt provsmakning ;) haha!

@jerixon Tack för chokladtipsen! Hittade till Nehaus outlet som hade söndagsöppet iom julhandeln. :D Ska erkänna att det blev kanske liiiite mycket choklad där. Livsfarligt när man fick provsmaka allt innan man handlade. :oops::eek:
 

Maja

Medlem
Låter härligt :D
Vet tyvärr precis hur det känns att ha liiiiiite för mkt provsmakning ;) haha!
Kan nästan tänka mig det! Kändes som ett helgerån att ta en liten tugga och sedan slänga resten av pralinen i en papperskorg. Det var dock brukligt här så vi följde sedan. Var förvarnade så vi hade iaf vattenflaskor med oss, annars hade det nog varit lite svårt att ens kunna smaka och känna något efter några småtuggor av olika praliner. Men kändes mycket märkligt att det verkligen var fri provsmakning. Exakt samma praliner som inne i stan kostade ganska många €€€.
 

Maja

Medlem
Kan meddela att deras Front Office manager har återkommit med ett svar och meddelat att de kommer att återbetala mig vad jag hade betalat för rummet (minus skatten som jag betalade direkt där vilket jag inte orkar bry mig om).

Svaret från Hiltons customer support var dock ett annat och det var bara att de skulle framföra mina synpunkter till hotellet. Mycket märkligt kan jag tycka.

Återstår att se när pengarna åter är på mitt Amex. Enligt mangern så skulle återbetalningen gå till ekonomiavdelningen på fredag p.g.a helgdagar etc. Det accepterar jag givetvis då det varit jul och nyår.

Återkommer i ärendet när pengarna väl finns på mitt konto.
 

jumbooze

Medlem
Det är standard att de säger att de ska framföra synpunkter ibland blir jag tossig när man har ett ärende där de ändrar sig från att följa upp till standardsvar.
 

Maja

Medlem
Det är standard att de säger att de ska framföra synpunkter ibland blir jag tossig när man har ett ärende där de ändrar sig från att följa upp till standardsvar.
Håller fullständigt med dig! Hade jag inte hunnit få svaret från hotellet direkt så hade jag blivit rejält irriterad. Tänkte följa upp deras nonsenssvarsedan när detta väl är ur världen och påtala det dåliga!
 
Toppen