Senaste nytt

Recension av handbagage. Air Boss by Red Oxx

Chrille

Medlem
Tack! Fortfarande en intressant väska och den extra vikten kanske kompenseras av extra slitstyrka.

Jag funderar på en Air Boss plus en riktigt tunn laptopväska att stoppa i mittfacket. Sedan struntar jag i om väskan väger 8 kg eller 11 kg och den dag jag blir påkommen med för tungt handbagage plockar jag ut den lilla väskan och checkar in Air Bossen.

Jag har laptopväskan i ett av sidofacken i stället, och tänker att om man blir påkommen med för tung eller för tjock väska så drar man ur laptopen. Man får ju ha en liten datorväska utöver sin väska på många flygbolag, men jag har ingen koll på om dom envisas med att lägga ihop vikten. Jag har inte fått det intrycket.


SAS skrev:
När du flyger med oss får du alltid ta med ett handbagage ombord.
Handbagaget får väga max 8 kg och ska få plats under stolen framför dig eller i hatthyllan ombord. Du får i tillägg också ta med dig en liten damhandväska eller en liten väska för din laptop.
 

Najk

Medlem
vilken schysst väska! Nu blev jag riktigt sugen på att beställa en. Är ju väsknörd som säkert många andra här, men har aldrig testat en icke rullbar väska.
 

DrKlas

Medlem
Jag har laptopväskan i ett av sidofacken i stället, och tänker att om man blir påkommen med för tung eller för tjock väska så drar man ur laptopen. Man får ju ha en liten datorväska utöver sin väska på många flygbolag, men jag har ingen koll på om dom envisas med att lägga ihop vikten. Jag har inte fått det intrycket.

Förhoppningsvis räcker det väl med att visa att man kan dela bagaget och på så sätt kan klara reglerna. Men har man otur och tvingas checka in väskan skulle det kännas bra att ha en väska som man tror ska tåla det.

Med SAS och Lufthansa som jag flyger mest med är ett av exempeln på "personal item" en liten datorväska. Däremot för Finnair som jag flyger med till Japan är inte det med som exempel. Där nämns kombinationen handbagage och portfölj eller bärbar dator med sammanlagd vikt på 10 kg som en av statusförmånerna i Finnair Plus (som jag håller på att lämna efter att ha hittat hit ...). Och det är just på Japan-resorna som jag tror att en Air Boss skulle vara till allra störst nytta för mig.
 

sunkan

Medlem
Kul med en recension, tack så mycket!

Ni som har väskan, har ni beställt den direkt från Red Oxx till Sverige? Jag är lite sugen på en Sky train.

Kom förövrigt till den här sidan via en google-sökning på bilder av Red oxx-väskor :)

/Christian
 

Chrille

Medlem
Jag beställde den inte till Sverige utan till en bekant i USA som jag skulle besöka inom kort. :)
Väldigt nöjd fortfarande, med min AirBoss....
 

sunkan

Medlem
Låter ju som ett mer ekonomiskt alternativ. Jag har även för mig att jag sett att de är villiga att leverera till hotellet om man är tillfälligt i USA. Får se om jag kan planera in något lämpligt framöver!

/Christian
 

DrKlas

Medlem
Och jag kunde inte bestämma mig om jag skulle ha en Air Boss eller en Sky Train så jag köpte en Tatonka Flight Case (http://www.amazon.co.uk/dp/B000G4XLJM) istället. Nu vet jag att ryggsäcksremmarna (som går att dölja) är bra att ha när man vandrar fram på flygplatsen i Frankfurt.
 

ACervin

Medlem
Jag beställde väskan till Australien och där har man ingen tull på internethandel, vilket har retat upp detaljhandeln här som ligger högt i pris. Har nu klarat av 2 veckor i Brasilien, hälften nöje, hälften arbete med min Air Boss och några ToR CPH-BNE. Fortfarande väldigt nöjd. Har kompletterat med en minimalistisk lättviktsryggsäck en sån där som går att packa ihop i sig själv, där lägger jag laptop och laddare om vägning av handbagaget är på gång. Utan elektronik klarar man sig under 8 kilo även för en längre resa.

Tatonkan får man kolla in. Är det lite längre sträckor att bära så är ryggsäcksremmar att föredra.
 

ACervin

Medlem
Liten uppdatering, efter ytterligare ett års resande har jag fortsatt med min Air Boss. Men jag har nu skalat av 138 gram genom att använda en kraftig bultsax (avsedd för att kapa riggen på en segelbåt) och ersatt metall beslagen till axelremmen med Dyneema tamp. (Man börjar utveckla vissa nördiga personlighetsdrag).

P6140365.jpg
Beslagen till axelremmen
P6140367.jpg
Ett varv tamp hade nog räckt
P6140366.jpg
Mitt handbagage blir ofta vägt. Här vid incheckning SQ i C.
 
Toppen