Ratt till ersattning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av trekker, 24 December 2014.

1. trekker

trekker Medlem

Jag blev forsenad ca 5 timmar i November da mitt flyg fran HEL till ARN blev en timme forsenat pga daligt vader i HEL. Vi blev forst sena pga bussgate, sedan fick vi inte starta motorerna pa en halvtimme och sedan var vi tvungna att aka till de-icing zoonen.

Pga detta missade jag min anslutning till MAN och blev ombokad med Lufthansa via FRA. Vi landade i MAN ca kl23 istallet for 17:55.

Har jag ratt till nagon ersattning? Har inte tankt nagot pa det forrens jag just laste lite om ersattningar.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det är dåligt väder involverat så har du en taskig sits. Blir svårt att visa att det inte var extraordinärt liksom...

3. trekker

trekker Medlem

Det var det jag misstankte, men har inte kolla pa reglerna.

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvis DIN forsinkelse skyldes et forsent indkommende fly vil jeg mene du har ret til erstatning. Hvis forsinkelsen startede på HEL har du formentlig ikke ret til erstatning.

Business Dad och agehall gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra sammanfattning av relevanta regler tycker jag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!