Senaste nytt

Rapportering från SAS nya A320NEO, Stockholm - Köpenhamn

Brandten

Medlem
Första gången jag flyger från F Gate när jag ska till Köpenhamn (kanske första gången inom Norden också). Skaplig kö till säkerhetskontrollen idag. 3st i Fast Track.

d29cedb31d976f99cec6a404491cbc20.jpg
 

Brandten

Medlem
Såg inte namnet på personerna men en tjej och en kille står och handhälsar på alla passagerare som kommer in vid gate. De frågade varför jag flyger via CPH när jag ska till OSL. :)

Letade efter en SAS Lounge här i F piren (känner mig riktigt newbie nu) men verkar inte finnas? Så blev en smoothie vid gate istället.
Goodiebags ligger i en korg som jag hoppas delas ut så småningom. Nyss kom en tjej som skulle köra bryggutbildning nu kl0835 när de dockar till gate.... hon såg aningen nervös ut.

Edit: Anders Wahlström hette han :)
a43fc81aa04bb074151d5817e33946cb.jpg
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Gult för Plus och Lila för Go?
Nej det är gul juice och lila smoothie. :)

Dök upp lite passagerare som tänkte ta smoothie. SAS personalen frågade om de skulle till Köpenhamn men de skulle till Frankfurt och blev därmed avvisade. Tänkte direkt på prioboarding hos SAS och att den här personalen hade klarat uppdraget galant! :D

Edit: Inser att det kanske blir mycket svada här så om någon moderator vill bryta ut inlägg och skapa en live tråd (blir inte JÄTTE-live) kan man göra det. Kanske någon före mig som postat som vill starta i så fall?
 

Brandten

Medlem
Wifi installeras på kärran (och andra flygplan i flottan) till sommaren 2017.

En passagerare kom in i kabinen och utbrast förskräckt. VA!? Är det här Norwegian (och trodde han var på fel flight). Nejnej sa personalen, kaptenen är Norwegian.

Boarding completed. Ingen skiljegardin mellan Plus och Go. Skulle tro 75% full Plus och många "seat blocks". Kaptenen berättar nu lite om flygplanet, motorerna och lite andra funktioner.
 
Toppen