Senaste nytt

Rapportering från Ethiopian Airlines inaugural fligh Stockholm - Oslo - Stockholm, 27 mars 2017

Brandten

Medlem
Tack för en härlig rapport! :)

Ni fick alltså ingen mat på flighten? Var det en miss eller är det inte tänkt att något alls ska serveras på sträckan?
Glömde svara på detta. Jag frågade när jag klev av i Stockholm och det kommer inte serveras någon mat på den här flygningen. Varken till eller från Oslo.

Åtminstone inte just nu, vi får se senare. (som de uttryckte sig).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Glömde svara på detta. Jag frågade när jag klev av i Stockholm och det kommer inte serveras någon mat på den här flygningen. Varken till eller från Oslo.

Åtminstone inte just nu, vi får se senare. (som de uttryckte sig).
Tack för uppföljning! :) Lite dåligt tycker jag, en liten macka/wrap kunde de allt servera i business. Eller en sådan plocktallrik som Lufthansa serverar mellan Frankfurt-Munchen i business, den är underbar! :)
 

pep

Medlem
Tack för uppföljning! :) Lite dåligt tycker jag, en liten macka/wrap kunde de allt servera i business. Eller en sådan plocktallrik som Lufthansa serverar mellan Frankfurt-Munchen i business, den är underbar! :)
Tilsvarende: Jeg flyver ofte med QR mellem Saigon og Phnom Penh (effektiv tid ca. 55 minutter). Masser at drikke (hvis man er hurtig!), men ingen mad - hverken på business eller economy
 

Juraj

Medlem
Fin rapport, tack! Läste med stort intresse då jag ska testa Ethiopian mellan Oslo och Arlanda i februari.

Hoppas att det går bra att låna tråden för några frågor, jag hittade ingen lämpligare tråd.

Hur länge innan flygningen öppnas incheckningsdisken för business class? Jag landar med SK489 från Arlanda kl. 12.50 och ET715 lyfter kl. 18.45. Jag är rädd för att online check-in inte kommer att fungera och att jag inte kommer kunna komma in i loungen (har Star Gold). Finns det någon transfer desk inom Schengen airside där jag kan checka in eller är det bara Ethiopians incheckningsdiskar landside som gäller? När man ankommer från ARN, kommer man in till Schengen airside som på Arlanda eller har ankomster och avgångar helt separata flöden?

Hur mycket tid brukar det ta från SAS Guld loungen genom alla kontroller till gaten där ET715 brukar boarda? Jag har bara varit en gång på OSL förut och kan inte dess layout tyvärr.

Jag tänkte lägga ett bud på uppgradering till business, men minsta budet systemet vill acceptera är 375 USD vilket känns ganska saftigt för en flygning på en timme där ingen mat serveras. Det som är konstigt är att lilla diagrammet som visar budets styrka hoppar direkt till Excellent när man lägger minimibudet på 375 USD. Jag hade gärna testat med typ 100 USD som hade gått igenom för Brandten och Timotey.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Flyger de alltså fortfarande OSL-ARN? En dagsfärsk rapport vittnar om att de numera kör ADD-ARN-OSL-ADD. Jag har inte kollat hur det ser ut framöver, så det kan ju variera olika dagar...
 

Smuffe

Medlem
Flyger de alltså fortfarande OSL-ARN? En dagsfärsk rapport vittnar om att de numera kör ADD-ARN-OSL-ADD. Jag har inte kollat hur det ser ut framöver, så det kan ju variera olika dagar...

Min flight på torsdag kväll så gör vi ett stopp i Oslo vid kl 04 från Addis och planerad ankomst ARN är kl 06:30 fredag morgon.
 

masaba

Medlem
Flyger de alltså fortfarande OSL-ARN? En dagsfärsk rapport vittnar om att de numera kör ADD-ARN-OSL-ADD. Jag har inte kollat hur det ser ut framöver, så det kan ju variera olika dagar...

Jag flög ET715 från OSL till ARN i fredags. Vet inte om det var någon annan flight än den du nämner (som ju skulle vara ADD-ARN-OSL-ADD) men nog flög den från OSL till ARN för hem kom jag. :)
 
Toppen