Rapport från 11.500 meters höjd

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Longreach, 21 Juli 2012.

1. Longreach

Longreach Medlem

Jag är i stort sett trogen allianser när jag flyger, men med en helt värdelös skandinavisk sommar var jag tvungen att hoppa på första bästa flyg till värmen.

Det blev Norwegian, och nu får jag möjligheten att testa deras gratis on board wifi.

Uppkopplingen är ungefär som med ett 28.8 modem, men räcker för att maila och skriva BC-inlägg via appen...

Our destination: Rome - Fiumicino
    Time left: 1 h 50 min
    We will land 12:10 local time
    Altitude: 11 583 m
    Ground speed: 860 km/h

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter kl 22-23 ökar hastigheten. Jag har kommit upp i över 6 Mbit med bredbandskollen.

1 person likes this.
  3. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skön svarstid :) 900ms

4. Eurofooty

Eurofooty Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testade den pa Norwegian mellan ARN och LGW ett par ganger. Det kandes som det var bandbredskamp mellan medresare och det ledde till daligt bredband per anvandare samt anslutningen gick up och ner hela tiden. Lite frustrerande for de som kora real-time tjanster sasom Diablo 3 och Skype :) fast helt OK for mail och vanlig forumsurf.

5. Mr.C

Mr.C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit DY mellan HEL ARN ett par gånger, tycker helt klart att Internet är onödigt på dessa korta sträckor. 10-20min med ostadigt WLAN slipper jag gärna, oberoende flygbolag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!