Senaste nytt

Ranka Köpenhamns Lounger

J

Joakim Reinius

Guest
Hur skulle ni ranka de lounger som finns på Kastrup? Själv gillar jag nog Eventyr bäst och sedan SAS Loungen.

Aspire Lounge (terminal 2)
Aviator Lounge (terminal 2)
SAS Lounge (terminal 2)
Eventyr Lounge (terminal 3)
Primeclass Lounge (terminal 3)
 
Det finns fler lounger än dem (se Loungebuddy), bl a Atelier Relaxium Lounge och om jag inte minns fel så har @Agö besökt den och han gillade den. Angående ranking så tycker jag också Eventyr är bäst följt av SAS Guldloungen, men jag har aldrig besökt Atelier Relaxium Lounge.
 

Agö

Medlem
Lägg till Atelier Lounge (terminal 2). Borde inte SAS vara två lounger, dvs. SAS Gold Lounge och SAS Lounge, båda i terminal 3.

Vilka parametrar använder du för att ranka loungerna? Så t.ex. är ju SAS-loungerna de enda loungerna där du kan (beroende på personalens dagsform) få hjälp med saker och ting. Eventyr har den i särklass trevligaste utsikten. Mat och dryck är generellt under all kritik oavsett lounge - nu kan man dock få sig en kopp ordentligt kaffe i SAS Gold Lounge. Primeclass har ju småskaligheten. Atelier har en trevlig frukost, har aldrig varit där senare under dagen. I gengäld har Atelier riktigt dåliga arbetsytor - jag ser fram emot de nya arbetsrummen i SAS Gold Lounge.

Ja, jag har nog svårt att rakna loungerna helt enkelt då de har ganska olika profil. De sämsta däremot är Aspire och Aviator, de är helt onödiga i min bok, då går jag hellre till något av de trevliga nya ställena i terminalen.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Jag verkar inte kunna ändra mitt initiala inlägg :/

Ranka, ehh hmm jag visste inte det skulle bli så svårt. Vill du utveckla med mat, stolar eller något annat får du gärna göra det, vilket du förnämligt gjorde. Det är dock inget forskningsmaterial jag är ute efter utan spontant. Jag är nyfiken helt enkelt. Atelier, hmm den har jag aldrig hört talas om, va kul :) Jättebra med ditt utvecklande inlägg Agö
 

Agö

Medlem
Jag verkar inte kunna ändra mitt initiala inlägg :/

Ranka, ehh hmm jag visste inte det skulle vara så svårt. Vilken tycker du är bäst? Vill du utveckla med mat, stolar eller något annat får du gärna göra det. Jag är nyfiken helt enkelt. Atelier, hmm den har jag aldrig hört talas om, va kul :)
Det är ju just det. Olika lounger är bäst beroende på syfte, tycker jag i varje fall. Vill jag låta mina barn leka går jag till SAS Lounge eftersom det är den enda loungen med lekrum - därför är den bäst för detta ändamål. Men generellt skulle jag t ex inte gå till Eventyr om jag flyger Air France/KLM, den är inte värd en detour.
 

Kricka

Medlem
En fråga som är lite OT men ändå rör loungerna i CPH:

Om man (hustrun) har ett Priority Pass från mitt Amex Platinum och
skall flyga CPH - ARN med SAS, finns det någon lounge som är
gratis (med P.P. eller Amex Platinum) och ligger i rätt terminal ?
 
Toppen