Senaste nytt

Radisson Martinique New York

Anfield

Medlem
Sämst jämfört med andra Radisson i Europa eller USA? Vad jag har förstått så är Radisson i USA generellt sämre än i Europa.

Men var hotellet sunkigt eller så, eller levde det bara inte upp till dina förväntniigar? Det har ju ändå fått 4/5 på Tripadvisor.



Ja därför var mina förväntningar höga, hade bara hört gott om det !

Men som sagt blev inte positivt överraskad på någon punkt, snarare bara besviken.

Absolut inte värt pengarna, och vi hade ett ” bra rum ” men inte häller det var något att ha.



Har inte bott på något annat Radisson i USA, så jag kan inte svara på det.
 

OliT

Medlem
Man får skilja lite på Radisson och Radisson Blu, särskilt i USA. Jag har bott på en del "vanliga" Radisson och det är sällan någon toppklass, medan Radisson Blu Aqua i Chicago är mycket mer likt de europeiska motsvarigheterna.
Martinique har de gångerna jag bott där varit helt okej, med rätt stora rum och trevligt bemötande. Att det blivit Martinique har nästan uteslutande varit för att priserna varit bra, liksom bemötandet för statusgäster då (frukostvouchrar, drinkbiljetter och rumsuppgraderingar).
Att betala i storleksordningen lika mycket som för ett fräscht Kimpton-hotell skulle jag nog inte göra innan stället helrenoverats.
 

AABack2ARN

Medlem
Men var hotellet sunkigt eller så, eller levde det bara inte upp till dina förväntniigar? Det har ju ändå fått 4/5 på Tripadvisor.

Har inte bott på Radisson i New York City men funderar på om inte betyget på Tripadvisor är i förhållande till andra hotell i närområdet? Och hotellstandarden är överlag dålig (tycker jag) i New York om man tänker på vad man faktsikt betalar för nöjet inklusive alla skatter. Så 4 av 5 får ses som att hotellet har bättre standard än många hotell i området men inte jämfört med exempelvis Florida eller liknande platser.

Har bott på ett flertal Marriott-hotell på Manhattan och de ligger på 4+ men är sunkiga (och dyra) jämfört med andra Marriott-hotell i USA som bara får 3 i omdöme.

På FlyerTalk kan man läsa om många som bott på olika hotell och säger sig vara nöjda med hotellpriser på $400+skatt med tanke på läget. I många städer kan man bo på det absoluta topphotellet i staden för det priset. Ja kanske London är undantaget...
 

Bergling

Medlem
Jo, betyget är nog relativt sett till området, men 4/5 får väl ändå betraktas som ok, även om många säkert tenderar att ge ett högt betyg p g a läget.
 

Chrille

Medlem
Jag tror vi betalde 200 USD per natt / twin bed när vi var där i februari. Kruxet var att priserna justerades neråt ju närmare ankomstdatumet vi kom, och då var det bara att göra om bokningen. Jag hade inte bokat frukost men fick buntvis med kuponger till frukost och bar. Dock inga kuponger till barnen, och då tror jag gränsen är 17 eller 18 år. Är CCC.
 

brodd

Medlem
Trist utveckling, det behövs mer Radisson i NYC

Det håller jag med om. Radisson verkar dock inte haft intresse att hålla Martinique till den standard som byggnaden och läget förtjänar, så att Hilton tar över just detta hotell tycker jag är positivt.
 

jerixon

Medlem
Inte alltid upp till kedjan osv.
En del hotel är privatägda tex.

Det håller jag med om. Radisson verkar dock inte haft intresse att hålla Martinique till den standard som byggnaden och läget förtjänar, så att Hilton tar över just detta hotell tycker jag är positivt.
 

RobHK

Medlem
Vi bodde på detta hotell halva vår NYC vistelse, om man har en tight budget tycker jag det är ett bra alternativ. Annars tycker jag inte direkt det va någon hit, det som skrivits redan i tråden stämmer rätt bra. Vi bodde sedan på Langham, som kostade cirka 1000kr mer per natt. Alla värderar ju pengar olika, men jag tyckte heltklart det var cirka 1000 kr/natt bättre än Radisson.
 
Toppen