Senaste nytt

Radisson Martinique New York

kexxcream

Medlem
Någon som bott här på sistone? Är det värt $310 för en natt?

Bokade via rocketmiles.com 5 dagar i januari 2015 och landade på $221 (inkl skatt) vilket kommer att generera 9K till USDM och 1.5K till EB. Ingen tidigare erfarenhet utan kan rekommendera att titta på RM för att få ner priset och få upp poängintjäning. Rätt stor variation dock, ibland är det billigare än hotellkedjans egna system och ibland dyrare. Man får jämföra och utvärdera intjäning.
 

Bergling

Medlem
Står lite inför ett dilemma inför sommarens USA-resa med familjen. Har lite olika hotell bokade än så länge inför våra 5 nätter(17-22/6) i New York. Radisson Martinique är ju lite lockande på grund av Triple Points-kampanjen, men "chefen" brukar prioritera fräscha hotell före sånt oväsentligt(?) som poäng.

Nu har jag iofs bokat en rate med frukost för 359$, då det är lite krångligare att släpa med en 6- och en 10-åring ut på frukost på stan, då jag inte vill riskera att stå utan uppgradering (har CCG), men skulle det bli uppgadering så är det väl ok.

Mina andra alternativ hittills är Hilton Garden Inn Times Square och Hampton Inn Madison Sqaure. Båda med frukost (ingår förvisso på HI). Jag har tänkt att fixa HHonors Gold under resan också, och det fixar jag lätt genom 4 stays senare under resan, men kan även klämma det på 9 nätter (5 i NY och 4 i Washington).

Så är Martinique såpass ok att det "slår" medel-Hiltons?
 

miramax

Medlem
Står lite inför ett dilemma inför sommarens USA-resa med familjen. Har lite olika hotell bokade än så länge inför våra 5 nätter(17-22/6) i New York. Radisson Martinique är ju lite lockande på grund av Triple Points-kampanjen, men "chefen" brukar prioritera fräscha hotell före sånt oväsentligt(?) som poäng.

Nu har jag iofs bokat en rate med frukost för 359$, då det är lite krångligare att släpa med en 6- och en 10-åring ut på frukost på stan, då jag inte vill riskera att stå utan uppgradering (har CCG), men skulle det bli uppgadering så är det väl ok.

Mina andra alternativ hittills är Hilton Garden Inn Times Square och Hampton Inn Madison Sqaure. Båda med frukost (ingår förvisso på HI). Jag har tänkt att fixa HHonors Gold under resan också, och det fixar jag lätt genom 4 stays senare under resan, men kan även klämma det på 9 nätter (5 i NY och 4 i Washington).

Så är Martinique såpass ok att det "slår" medel-Hiltons?

Slår vete tusan. Men jag har ett argument du kan dra för "chefen" för att få dina trippla poäng :)

Radisson martinique är i en gammal klassisk byggnad som är med i historic hotels of america. Tror dessutom att det kan vara det äldsta i new york just nu? Häftig lobby och snygg trappa et c.

Radisson Martinique on Broadway, New York, NY | Historic Hotels of America


Jag gillar ändå radisson martinique trots små fönster.
 

Anfield

Medlem
Hej!


Jag var där i februari i år och förutom läget och frukosten har jag inget över för detta hotell. det absolut sämsta Radisson jag bott på !
Nästa gång jag åker till New York ska jag testa ett annat hotell. detta var absolut inte värt pengarna !
 

Bergling

Medlem
Hej!


Jag var där i februari i år och förutom läget och frukosten har jag inget över för detta hotell. det absolut sämsta Radisson jag bott på !
Nästa gång jag åker till New York ska jag testa ett annat hotell. detta var absolut inte värt pengarna !

Sämst jämfört med andra Radisson i Europa eller USA? Vad jag har förstått så är Radisson i USA generellt sämre än i Europa.

Men var hotellet sunkigt eller så, eller levde det bara inte upp till dina förväntniigar? Det har ju ändå fått 4/5 på Tripadvisor.
 
Jag har bott där och på en del andra Radisson i US, jämfört med dessa så ligger det på övre halvan. Läget är jättebra, frukosten som ingår misstänker jag är buffén på andra våningen, den är ok, inget speciellt, nedre halvan på skalan i US. Det finns också a la carte-frukost nere på bottenplan som såg ok ut.

För några nätter tycker jag det är ok, med tanke på hur smidigt det är med läget, speciellt med familj är det skönt att kunna gå förbi under dagen och släppa shoppingkassar etc.

Vi blev uppgraderade till deras bättre rum på övre plan, Concierge

Man kan inte jämföra Radisson i Europa med US.
 

miramax

Medlem
Man kan inte jämföra Radisson i Europa med US.

Precis. Egentligen är det väl Radisson som inte bör jämföras med Radisson Blu. Radisson Blu i USA har inte gjort mig besviken jämfört med EU.

Sist jag bodde på Radisson Martinique bodde jag i ett nyrenoverat rum så sunkigt tycker jag inte det är. Men vill man ha en modern byggnad med stora fönster et c så är det hel fel val eftersom det är en väldigt gammal byggnad jämfört med sådana hotell. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att byggnaden tillför något i sig med tanke på dess historia.
 

Chrille

Medlem
Precis vid Broadway, promenadavstånd till Times Square, annars tunnelbanenedgång inom några steg från entrén.
Bra läge och relativt charmigt, om än lyhört, jämfört med moderna hotell. Väljs för läget snarare än standarden. Min familj tyckte vi hade en bra vistelse (tre nätter) när vi var där tidigare i år.
 
Toppen