Senaste nytt

Radisson Fisherman's Wharf lämnar Radisson

Storsteffe

Medlem
I Fisherman's Wharf vill man ju inte bo, om man inte har ett omättligt sug efter souvernirer.
Meeen, om det inte har hänt nåt de senaste 5 åren är det ju precis där man vill bo och då har jag aldrig köpt en souvenir, har jag missat nått? Vart ska man bo då? Tänkte spendera några dagar där på vägen till Hawaii till hösten.
 

nilsson

Medlem
Alla de gamla klassiska hotellen (Palace, St. Francis, Fairmount) ligger runt Market street låga nummer och Union Square. Bra restauranter ovanför jord och bra barer och nattklubbar under. Tunnelbana (direktaccess till SFO), spårvagnar och cable cars passerar alla här. Moderna museet, judiska museet och biografer finns vid Yerba Buena Gardens. Shopping finns mellan union square och market.
 

mry

Medlem
I Fisherman's Wharf vill man ju inte bo, om man inte har ett omättligt sug efter souvernirer.

Det är ju typ för tillfället enda stället man kan bränna CC poäng på om man vill bo i San Francisco, i övrigt är ju hotell väldigt dyra här. Jag köpte inte en enda souvenir när jag bodde där förra året vad jag mins så.
 

thh

Medlem
Det är ju typ för tillfället enda stället man kan bränna CC poäng på om man vill bo i San Francisco, i övrigt är ju hotell väldigt dyra här. Jag köpte inte en enda souvenir när jag bodde där förra året vad jag mins så.

Vilket jag tror är deras främsta selling point.

För turister är läget nära Fisherman's wharf inte helt fel heller och Cable car mot Powell/Market brukar ha lite kortare köer på morgonen om man nu gillar det (i och för sig kan man lika gärna åka California i så fall).

För mig som älskar att ta en kopp kaffe på morgonen i Ferry Building är också Fisherman's Wharf helt okej, särskilt om man pratar om ett par dagar.

Skulle jag bo i SF längre hade jag bott närmare Union Square. Hade jag bott där riktigt länge hade jag gärna bott i Mission.
 
Toppen