Senaste nytt

Radisson, Double occupancy in a double room at normal single-room rate

Rosetown

Medlem
Jag har tänkt att boka ett enkelrum då priset skiljer sig ca 80 EUR per natt för ett dubbelrum om det används för en person jämfört med att boka för två pers. Det konstiga är att de anger på sin hemsida att en extra person i rummet kostar 30 EUR om man bokar för en person. Dvs 50 EUR billigare än att boka dubbelrum för två pers.

Någon som har någon erfarenhet av detta? Är det arbitrage eller bara ett huvudvärk när vi försöker checka in två personer?

Jag har inte EB guld eller Silver, men är det något som Radisson aktivt kollar när man checkar in?
 

Nemo

Medlem
Gäller samma förmån för Carlson Gold?
Verkar som om Radisson tagit bort EBG-förmånen med dubbelrum till enkelrumspris. Däremot finns detta kvar hos Best Western (Skandinavien, weekend), Scandic samt Rica. Kan inte se att ClubCarlson (Radisson, Park Inn, Park Plaza) har motsvarande förmån.
Privileges and benefits at hotels for Gold members - SAS
Club Carlson Reward Benefits - Red, Silver, Gold & Concierge
image.jpg image.jpg
 

mry

Medlem
Förut har man kunnat bo två personer i ett rum och betala för en med EBG men det är inte kvar längre. Det har inget med 2-4-1- att göra.
 

Nemo

Medlem
Förut har man kunnat bo två personer i ett rum och betala för en med EBG men det är inte kvar längre. Det har inget med 2-4-1- att göra.
Nä, men taget ur sitt sammanhang skulle man kunna tro det ;) Det var det jag menade men det gick visst inte fram...
 
Toppen