Senaste nytt

Radisson denied checkin compensation

agehall

Medlem
Fast Park Inn är en rätt rejäl nedgradering från Radisson i många fall skulle jag säga. Hilton är mer "samma nivå".
 

gdaily

Medlem
Fast Park Inn är en rätt rejäl nedgradering från Radisson i många fall skulle jag säga. Hilton är mer "samma nivå".
Det stämmer i de flesta fall. Dock inte i LHR där Park Inn är bättre än Radisson. Men det kan såklart inte kunden begäras veta, och han är ju redan missnöjd som det är, så kanske inte läge att spä på missnöjet ännu mer...
 

charlesswe

Medlem
Det var deras första förslag (Park Inn). Då sa jag att jag inte bokade en Radisson för att bo på en Park Inn. Jag ville ha Sofitel men fick inte, de föreslog Hilton.
 

jG_

Medlem
De flyttade mig till Marriot "next door" i vintras när Edwardian var fullt (jag hade också bekräfta bokning och är CCG). Överbokning verkar vara vanligt fenomen där verkar det som
 

Valley

Medlem
Hur skall man tolka detta med "Garanti för rumstillgänglighet" egentligen ?
BW har ju en väldig öppen brasklapp där det verkar som om dem själva kan bestämma om det är något evenemang som upphäver förmånen.

Eller är det så att man har lyckats fylla hotellet med G eller C - medlemmar och först till kvarn blir C därefter G tills det är fullt ?
 

fcx

Medlem
50000p är mer än vad jag trodde att du skulle få. Motsvarar ju en award på högsta hotellklassen.

Jag bokar av ungefär hälften av mina CC-bokningar mindre än 48h innan ankomst, nu senast bara några timmar innan ankomst, vilket jag bittert ångrar. Sitter fast på ett härligt nedgånget hotell där det modernaste är ADSL-modem på varje rum (och fortfarande hålkortsnyckel till dörren), i en liten stad där tiden stått stilla i 20 år, när jag kunde ha bott på Radisson Blu i Helsingfors för ungefär samma pris. Morr...
 

charlesswe

Medlem
Till sluts var det en bra poängweekend. Fick en gratis award natt för en Cat5 Starwood för att bo på Sheraton fredag, och nu får jag en gratis award natt för all Radisson på lördag. More weekends like that please...
 

Aramisa

Medlem
Jobbar på hotell och kan bekräfta att vi så gott som aldrig tvekar för att överboka. Så klart är det olika stora överbokningar beroende på storlek på hotell, men det är inte ovanligt att ett hotell på 450 rum överbokar till -20. Det sker så mycket sena avbokningar och ändringar i gästernas resplaner att det brukar lösa sig. Gissar att Radisson har samma policy som oss, man får egentligen inte turna gäster till ett hotell av lägre standard, och hotellet ska stå för kostnaden av första natten och ev. taxi o. dyl. Ibland innebär det så klart att gäster får åka långt utanför stan för att bo, inte så kul  :( Jag skulle dock aldrig skicka iväg en guldmedlem i vårt lojalitetsprogram, det är ju inte ok!
 

mry

Medlem
Hur skall man tolka detta med "Garanti för rumstillgänglighet" egentligen ?
BW har ju en väldig öppen brasklapp där det verkar som om dem själva kan bestämma om det är något evenemang som upphäver förmånen.

Eller är det så att man har lyckats fylla hotellet med G eller C - medlemmar och först till kvarn blir C därefter G tills det är fullt ?

Tror du pratar om lite olika saker faktiskt. Har man status kan man boka ett rum för "ordinarie pris" på ett hotell ett visst antal timmar i förväg och då antar jag att de bumpar någon annan.
 
Toppen