Senaste nytt

Radisson Blu Strand Hotel (Stockholm) - nya erfarenheter?

andreas

Medlem
Hur ser det ut med uppgraderingar för Carlson Guld på Strand? Överväger eventuellt en helg där nästa månad.

Körde en 2-4-1 (två rum) för ett par månader sedan. Ingen uppgradering som CCG. "Fullbokat" (fanns rum att boka online). Välkomstgåva i form av fruktfat och någon godispåse. Rummen var inte de fräschaste och fick fönster mot innergård. Vid påpekande av detta och att det fanns tillgängliga rum i högre kategori så möttes vi på halva vägen med frukost för hela sällskapet under vistelsen. Jag nöjde mig så.

Lycka till!
 

Agö

Medlem
Hur ser det ut med uppgraderingar för Carlson Guld på Strand? Överväger eventuellt en helg där nästa månad.
Bodde där första helgen i februari, två nätter på 2-4-1. Ingen uppgradering som CCC (med hänvisning till att det var fullt). Strand får inga fler besök av mig.
 

Jonas C

Medlem
Tack för svaren @andreas och @Agö ! Har kikat lite på recensionerna för hotellet och jag får intrycket av att det är lite "meh". Det hade givetvis varit trevligt med en uppgradering till ett Superior eller Business rum med utsikt över Nybroviken, men om detta inte kan garanteras på något sätt så känns det inte som att man vill riskera pengarna/poängen på en natt där för att hamna i ett dåligt rum. Främsta skälet till varför jag vill bo där är då jag vill ha testat alla Radisson hotell i Centrala Stockholm, så det tål att fundera på saken.
 

Agö

Medlem
Tack för svaren @andreas och @Agö ! Har kikat lite på recensionerna för hotellet och jag får intrycket av att det är lite "meh". Det hade givetvis varit trevligt med en uppgradering till ett Superior eller Business rum med utsikt över Nybroviken, men om detta inte kan garanteras på något sätt så känns det inte som att man vill riskera pengarna/poängen på en natt där för att hamna i ett dåligt rum. Främsta skälet till varför jag vill bo där är då jag vill ha testat alla Radisson hotell i Centrala Stockholm, så det tål att fundera på saken.
Sällan jag får ett rum som är ostädat. I detta fall låg det en använd tvål kvar i duschen, väl intorkad ska sägas...Därtill var åtminstone två av småflaskorna med schampoo och duschtvål använda sedan tidigare. Det är inte OK och eftersom jag ställer högre krav än så blir det ingen fortsättning för mig på Strand, oaktat att jag inte fick en uppgradering.
 
Toppen