Senaste nytt

Radisson Blu Royal Viking eller Radisson Blu Waterfront i Stockholm? Vilket är bäst?

mry

Medlem
Tänk att jag inte märkt denna tråd tidigare. Som Concierge så är Waterfront massor bättre än Viking. Fick ett Business-class rum på 15:e våningen, och fick en fruktkorg med exotiska frukter samt smaskig choklad samt en flaska vatten på rummet. Otroligt glad och bra service genom hela vistelsen. Visst, på Viking fick jag en gång en junior suite, men har även blivit riktigt sunkigt behandlad.

Personligen tycker jag bara det är bra om inte Golds blir hela tiden uppgraderade. Någon skillnad skall det vara mellna Golds "från Corn Flakes paket" och Concierge!

Jag får testa Waterfront nästa år för har jag nu räknat rätt får jag Concierge i slutet av December :)
 

Chrille

Medlem
Tänk att jag inte märkt denna tråd tidigare. Som Concierge så är Waterfront massor bättre än Viking. Fick ett Business-class rum på 15:e våningen, och fick en fruktkorg med exotiska frukter samt smaskig choklad samt en flaska vatten på rummet. Otroligt glad och bra service genom hela vistelsen. Visst, på Viking fick jag en gång en junior suite, men har även blivit riktigt sunkigt behandlad.

Personligen tycker jag bara det är bra om inte Golds blir hela tiden uppgraderade. Någon skillnad skall det vara mellna Golds "från Corn Flakes paket" och Concierge!


Ja, men vad skiljer rummen förutom kaffebryggaren egentligen?
 

niksal

Medlem
Ja, men vad skiljer rummen förutom kaffebryggaren egentligen?

Till skillnad från många andra Radissons i Norden så sade receptionisten att alla Business Class förmåner ingår, som t.ex. gratis film. Testade inte detta dock. I Tallinn brukar alla förmåner också inkluderas, i vissa hotell i Norge också, men oftast har jag erfarit att de inte är inkluderade.
 

FF#1

Medlem
Bodde på RV här om dagen, fick uppgradering till ett businessrum, mass frukt, choklad och vatten på rummet. Filmer ingick.
Tyvärr så luktade det urin i omklädningsrummet vid poolen och det känns lite slitet här och där, men prsonalen är trevlig i alla fall.
 
Toppen