Senaste nytt

Radisson Blu Royal Viking eller Radisson Blu Waterfront i Stockholm? Vilket är bäst?

Roger J

Medlem
Jag skulle också ta gamla hederliga Royal Viking. Waterfront känns dött. Baren är ju katstrof. På Vasagatan händer det i alla fall någonting.
 

eramag

Medlem
Tack igen för den bra inputen. Jag har nu bott en månad på Royal Viking och är ytterst nöjd. Som CCG har jag konsekvent blivit uppgraderad till Superior- eller Business Class Room. Bokningen har varit i Single Room.

För tillfället undergår hotellet en renovering. De nya rummen har teman med de intetsägande namnen "New York City Mansion" och "Natural Cool". Själva renoveringen har jag inte upplevt som störande. Men att hamna i ett icke renoverat rum var mindre kul. Påpekade detta och fick ett nytt rum.

Den direkta närheten till Arlanda Express är ett plus, och att jag kan lämna kvar en väska över helgen som ställs upp på rummet. Den pågående 3x poängkampanjen är ju också ok :) Planen är att bo kvar mars ut, sen får vi se.
 

Chrille

Medlem
Jag trivs bra på Waterfront, men har aldrig provat Royal Viking så jag kan inte jämföra. Att man inte kan bli uppgraderad som CCG på Waterfront är bara nys. :rolleyes:
 

Sakoz

Medlem
Jag trivs bra på Waterfront, men har aldrig provat Royal Viking så jag kan inte jämföra. Att man inte kan bli uppgraderad som CCG på Waterfront är bara nys. :rolleyes:

Då är det bara att gratulera Chrille. Jag har personligen fått information från personalen att man har som policy att INTE uppgradera CCGs.
Jag kan säkert skaka fram namnet på kvinnan (frontdesk managern) som berättade det för mig. Och ingen av mina sex vistelser har jag blivit uppgraderad trots gott om lediga Businessclass rum. Dessutom gillar jag inte deras attityd. (piskade leenden).
För mig är Royal Viking givet. Dock är istället deras frukost hemsk (jag menar då miljön, inte maten).
 

Agö

Medlem
Royal Viking alla dagar i veckan. Uppgraderad tre av fem stays i augusti och september trots att jag då inte hade status hos CC. Business-rummen är riktigt trevliga, även testat juniorsvit och gamla modellen standardrum. Den gamla modellen önskar jag inte ens min värsta fiende. Tycker att Waterfront är trist.

Råkade även ut för en receptionist som envisades med att kalla mig för "Ni" - ett j-vla oskick enligt min mening. Men det är en petitess i sammanhanget.
 

Gnopps

Medlem
Då är det bara att gratulera Chrille. Jag har personligen fått information från personalen att man har som policy att INTE uppgradera CCGs.
Jag kan säkert skaka fram namnet på kvinnan (frontdesk managern) som berättade det för mig. Och ingen av mina sex vistelser har jag blivit uppgraderad trots gott om lediga Businessclass rum. Dessutom gillar jag inte deras attityd. (piskade leenden).
För mig är Royal Viking givet. Dock är istället deras frukost hemsk (jag menar då miljön, inte maten).
Jag har nu bott en natt på Waterfront och blev inte uppgraderad som Club Carlson guld (fick lite frukt på rummet) :-(. Personalen var mycket trevlig dock tycker jag.
 

Chrille

Medlem
Jag trivs bra på Waterfront, men har aldrig provat Royal Viking så jag kan inte jämföra. Att man inte kan bli uppgraderad som CCG på Waterfront är bara nys. :rolleyes:

Jag tror jag måste göra en PUDEL här. Det kan mycket väl vara så som flera av er rapporterar, att man som regel inte blir uppgraderad.

Min erfarenhet är att personalen är mycket trevlig och alltid kommenterar att jag är med i CC. Sedan har det hänt att dom sagt att jag får ett trevligt rum och ditt @ datt. Jag har alltid bokat enligt min arbetsgivares avtalspris men när jag tittar tillbaka har man bekräftat lite olika och ibland t o m ej specificerat rumstyp. Så variationen i min upplevelse av hotellet kan ha ganska lite med mitt CC Gold Elite att göra. Har aldrig efterfrågat några förmåner förutom poängen. Dock brukar det alltid finnas frukt och vatten på rummet, och oftast personligt välkomstkort.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Min erfarenhet av Waterfront är att de visst uppgraderar CCG om man bara är lite trevlig mot de och frågar snällt om de har ett rum med kaffemaskin tillgängligt! :)

Front desk manager har som någon sagt tidigare också berättat för mig att deras policy är att inte uppgradera CCG. Men det var bara den gången utav fler än 10 stays där som jag råkade hamna i hennes kö och inte blev uppgraderad till ett Business Class rum... Nuförtiden byter jag kö om jag ser henne stå där. CCG har ingen garanterad uppgradering någonstans enligt CC, så jag tycker att 90% uppgradering är helt OK!
 

niksal

Medlem
Tänk att jag inte märkt denna tråd tidigare. Som Concierge så är Waterfront massor bättre än Viking. Fick ett Business-class rum på 15:e våningen, och fick en fruktkorg med exotiska frukter samt smaskig choklad samt en flaska vatten på rummet. Otroligt glad och bra service genom hela vistelsen. Visst, på Viking fick jag en gång en junior suite, men har även blivit riktigt sunkigt behandlad.

Personligen tycker jag bara det är bra om inte Golds blir hela tiden uppgraderade. Någon skillnad skall det vara mellna Golds "från Corn Flakes paket" och Concierge!
 
Toppen