Senaste nytt

Radisson Blu Resort St Julian's Malta, någon som har erfarenhet från detta hotell?

mry

Medlem
Tack För rapporten Elias! Har läst mig till att folk tyckte det var lite dyrt där om man jämför med det som ligger i närheten.

Provade ni deras kvällsbuffé? Åt ni deras frukost? Nick fick rum med utsikt bara eller fick ni något ännu bättre rum?
 

Elias

Medlem
Tyckte att det va väldigt billigt överlag i St Julians med mat och dryck, och i förhållande till det så var det lite små dyrt. Fast skulle ändå inte säga att jag tyckte det va speciellt dyrt.
Nej den provade vi inte, däremot så åt vi middag där två kvällar och var nöjda bägge gångerna. Frukosten var bra och ingick även för mig som "bara" CCG!;) Såg inte rummen utan utsikt men fick en känsla av att rummen vi fick med utsikt hade lite bättre standard än dem utan utsikt.
 

Gus

Medlem
Jag och frugan planerar att åka till Malta i augusti, 5 nätter. Vilken stad ska man bo i ? Vi funderar på Valletta. Eller är St Julian’s bättre? Vi gillar trevliga restauranger/uteserveringar och hotellpooler. Ett dopp i havet vore inte heller fel.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jag och frugan planerar att åka till Malta i augusti, 5 nätter. Vilken stad ska man bo i ? Vi funderar på Valletta. Eller är St Julian’s bättre? Vi gillar trevliga restauranger/uteserveringar och hotellpooler. Ett dopp i havet vore inte heller fel.

Ni ska helt klart välja St Julian's om ni överhuvudtaget vill ha något utbud av restauranger och nattliv. Valletta må med sina 6.000 invånare vara Maltas huvudstad. Men det är ett trött administrativt centrum utan något större restaurangutbud kvällstid och som saknar nattliv, bad eller annat man vill ha såväl som bofast eller turist. Det du beskriver att du söker hittar du i St Julian's.
 

mry

Medlem
Jag kan bara hålla med alx. Vi var i valetta en dag och det var mest höstdroskor som ville köra dig över allt och inte mycket till uteliv verkade det som. Taxi eller en vanlig buss kan man ta dit en dag om man vill...

Ska ni bo på radisson kan jag nog lägga in lite goda ord till er då jag varit i kontakt med en manager där eftersom att de inte kände igen ett concierge kort som den högsta statusen i club Carlson....
 

Alx

Medlem
Annars är Hilton ett utav Maltas trevligaste hotell och har helt klart St Julian's bästa poolområde. Kan dock vara lite dyrt jämfört med Intercontinental, Radisson Blu och Le Meridien... :(
 

Gus

Medlem
Ni ska helt klart välja St Julian's om ni överhuvudtaget vill ha något utbud av restauranger och nattliv.

Tack! :cool: Har nu bokat Marina Hotel at the Corinthia Beach Resort. Kostade 1000 kr natten inklusive frukost. Ser ut att ha en himla fin pool, delas tydligen med systerhotellet.
 
Toppen