Senaste nytt

Radisson Blu Nice - Bra eller dåligt?

Har bokat flyg till Nice för en weekend med frun i början av juni och ser mig nu om efter hotell. Som aktieägare i Rezidor så är det ju givet att man kollar in Radisson Blu Nice. Lite blandade betyg om man läser recensionerna. Några fler erfarenheter härifrån?
 

pswe

Medlem
Har bokat flyg till Nice för en weekend med frun i början av juni och ser mig nu om efter hotell. Som aktieägare i Rezidor så är det ju givet att man kollar in Radisson Blu Nice. Lite blandade betyg om man läser recensionerna. Några fler erfarenheter härifrån?
Beror lite på vad ni ska göra tycker jag. Kommer ni ha bil? Kommer ni hänga på hotellet?
 
Bodde där en långhelg i November, ligger lite off, men ok promenad (25-30 minuter) in till centrum längst stranden. Vi fick ett bra rum mot baksidan (tyst). Dyr men bra frukost (var guld men fick inget gratis). Bra restaurang på taket men väldigt begränsad meny, i alla fall i November. Rent och snyggt, trevlig personal, men lite mindre bra koll på detaljer i housekeeping. t.ex. när de städar och när duschtvålen börjar ta slut.
 

Anonymous

Medlem
Trevligt hotell tycker jag, dessutom nyrenoverade rum (vet inte om de hunnit renovera samtliga än). Som Christiansson nämner så har de en väldigt bra frukost. Har man ingen bil kan man enkelt ta lokalbussen som stannar utanför hotellet för 1.5 Euro enkelresa och går att köpa varianter som ex. dygnskort för 5 euro. Det är ett av de bättre i Nice tycker jag.
 

pswe

Medlem
Ingen bil, planen är väl främst att få lite sol på näsan under ett par dagar. Och att ta en sväng på stan förstås.
Som andra nämnt, läget är lite udda, men nära stranden och med pool.
Några tankar som du kan ha med i planeringen;
Beroende på flygtider och om du orkar byta hotell så är Park Inn vid flygplatsen beläget på kort gångavstånd från terminalerna, har använt det för första eller sista natten ibland. Poolen är helt ok för ett dopp.

Tåget till Cannes eller Antibes går också på gångavstånd från flyget. När det inte är högsäsong tycker jag det går att hitta riktigt bra hotell i Cannes. Med bra menar jag i det här fallet, lyxigare, sköna att hänga på och med pool. (Också gillar mina fötter sandstrand bättre än stenstrand)

Bon voyage!
 
Hmm, nu när jag tänker efter så har du rätt @pswe Cannes är inte alls ett dumt alternativ. Var där på en jobbresa dit för några år sedan, och upplevde stranden i Cannes som betydligt trevligare än i Nice. Kollar och återkommer :)
 
Toppen