Senaste nytt

Radisson Blu Hua Hin

jerixon

Medlem
Tjenare,
Även om poängpriserna har gått upp lite på hotellet så har jag bokat en vecka över nyår.
Det fullkomligt regnar ju in CC-poäng nu under tripple points, så tänkte det var värt det då priserna för samma rum var över 2000kr natt under mina datum.

Tänkte höra om de som besökt stället kan ge lite bättre recensioner och även tips på saker att göra i omgivningen.
Hur är priserna / utbudet för mat och dryck på hotellet?
Finns det supermarkets osv i närheten?
Bra restauranger?
Vilken typ av transfer rekommenderar ni från Bangkok?

@rob74 har ju tidigare postat en del härliga bilder så jag ser fram mot vårt besök!
Tack på förhand // Johan
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MartinH

Medlem
Nybyggt och fräscht hotell. Jättefin pool, fin strand, men som övriga Hua Hin inte så "badvänligt".
Be om uppgradering, som CCG/C bör du få DELUXE POOL ACCESS ROOM vilket är oerhört trevligt. Du är väl CCC och bör också få gratis frukost, kostar annars typ 500 THB.
Priserna på restaurangerna är väl som på andra hotell, inte direkt prisvärt jämfört med lokala restauranger, men inte blodigt dyrt. Radisson hade kanonbra pizzor för 250-300 THB. Vi åt även på Sheraton som ligger bredvid, där får man lite rabatt också genom att bara vara medlem i deras program. Bra mat där.
I princip inget i närheten förutom andra hotell. 7-11 ligger 800m bort, på väg dit finns nåt litet hak, men det prövade vi inte.
Ska man bo länge och storhandla så är det nog bättre/billigare att ta taxi till nån riktig supermarket i Hua Hin eller Cha Am för typ 300 THB.
Taxi från Bangkok kostar ca 2000 THB. Hade jag åkt själv och anlänt BKK hade jag nog snålat och tagit buss för 300 THB.
Airport to Hua Hin – Airport Hua Hin Bus
Svårt att få tag på Tonic till drinken, men jag blev frälst i alternativet Schweppes Manao Soda, så det blev GL istället för GT!

2017-03-05 001.JPG
2017-03-05 002.JPG
2017-03-08 002.JPG
2017-03-07 003.JPG
 

jerixon

Medlem
Tack för ett bra svar @MartinH
Vi ska bara slappa och bada är tanken, men en klar fördel om det finns något trevligt att äta På hotellet så man slipper åka taxi varje kväll! :)
En hel del bra tips det där!
Jag åker med flickvännen men kommer nog först ta några dagar i Bangkok innan vi åker ner!
 

Olle K

Medlem
Radisson Hua Hin har nu i dagarna lämnat Radisson kedjan och bytt namn till Ace of Hua Hin Resort. Redan gjorda bokningar gäller till överenskommet pris, men det innebär också att man inte tjänar några poäng eller får andra fördelar man annars skulle fått genom Radisson Rewards.
 

Gus

Medlem
Nybyggt och fräscht hotell. Jättefin pool, fin strand, men som övriga Hua Hin inte så "badvänligt".
Be om uppgradering, som CCG/C bör du få DELUXE POOL ACCESS ROOM vilket är oerhört trevligt. Du är väl CCC och bör också få gratis frukost, kostar annars typ 500 THB.
Priserna på restaurangerna är väl som på andra hotell, inte direkt prisvärt jämfört med lokala restauranger, men inte blodigt dyrt. Radisson hade kanonbra pizzor för 250-300 THB. Vi åt även på Sheraton som ligger bredvid, där får man lite rabatt också genom att bara vara medlem i deras program. Bra mat där.
I princip inget i närheten förutom andra hotell. 7-11 ligger 800m bort, på väg dit finns nåt litet hak, men det prövade vi inte.
Ska man bo länge och storhandla så är det nog bättre/billigare att ta taxi till nån riktig supermarket i Hua Hin eller Cha Am för typ 300 THB.
Taxi från Bangkok kostar ca 2000 THB. Hade jag åkt själv och anlänt BKK hade jag nog snålat och tagit buss för 300 THB.
Airport to Hua Hin – Airport Hua Hin Bus
Svårt att få tag på Tonic till drinken, men jag blev frälst i alternativet Schweppes Manao Soda, så det blev GL istället för GT!

Visa bifogad bild 64812 Visa bifogad bild 64813 Visa bifogad bild 64814 Visa bifogad bild 64815
Det där ser ju fantastiskt ut! Pizzan ser magic ut! :) Schweppes Manao Soda ser riktigt god ut! Den måste jag testa! Sang som är en annan favorit! :)
 

jerixon

Medlem
Lite synd då GM är skyldig mig 3 gratis nätter enligt ÖK och det är ett bra hotell.
Varit ett par hotell sista tiden som blivit Radisson och sedan bytt ganska omgående.
Hände ju samma på Balli för något år sedan.

Radisson Hua Hin har nu i dagarna lämnat Radisson kedjan och bytt namn till Ace of Hua Hin Resort. Redan gjorda bokningar gäller till överenskommet pris, men det innebär också att man inte tjänar några poäng eller får andra fördelar man annars skulle fått genom Radisson Rewards.
 
Toppen