Radisson Blu Hotel Shanghai New World - Erfarenheter?

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av MiddleLastRow, 5 Februari 2016.

1. MiddleLastRow

MiddleLastRow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Planerar tripp till Shanghai i mitten av maj och undrar om ni har några bra tips om hotell? Radisson New World står högst på listan pga location, location, location. Är CCG så det vore trevligt om de är uppgraderingsvänliga.

2. Lounge Expert

Lounge Expert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om NI väljer att bo på Radisson , vilket jag " starkt " kan rekommendera , inte minst på ett utmärkt läge i Shanghai
    glöm inte att uppgradera ER så NI har tillgång och kan nyttja den " underbara business class loungen "
    Kan lova att NI kommer att trivas på Radisson och ett mycket bra val för boende i Shanghai
    Ha en trevlig resa

Gus gillar detta.
  3. MiddleLastRow

MiddleLastRow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det @Lounge Expert !
    Har du koll på om de visar nån extra uppmärksamhet på status, dvs kan jag hoppas på en uppgradering för gratis?

Tillhör den ironiska generationen men utgår ifrån att ingen ironi finns i ditt uttryck: den "underbara business class loungen" :)

4. MartinH

MartinH Medlem

Av egen erfarenhet och vad jag läst här så blir det nästan garanterat uppgradering till Deluxe Suite, vilket iofs inte ger tillgång till loungen. Reservera billigaste och maila hotellet och fråga om uppgradering så får du besked.
    Vill man ha nån annan rumstyp (större svit) så har dom ibland bra erbjudande med "eStandby Upgrade". Reservera så ser du om/vilka erbjudande du får.
    I skybaren får man "njuta" av detta
    Livetråd - 26h i Shanghai eller what could possibly go wrong? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Gus och MiddleLastRow gillar detta.
  5. JohanA

JohanA Medlem

Radisson New World är väldigt slitet och har ganska tråkig service. Frukosten är inget att jubla över och gatuflickor finns det i massor.
    Läget är kanske kul för förstagångsbesökare men läget vid Nanjing Lu är tämligen själslöst.
    Nej du, det finns massor av klasshotel istället för detta som knappt är värt 3.5 stjärnor max.

MiddleLastRow och Agö gillar detta.
  6. Jonas H

Jonas H Medlem

Läget är bra tycker jag, även om man kan behöva knalla iväg några kvarter för att hitta annat än direkta turistfällor. Hyfsat nära centralstationen också.
    De gånger jag bott där som CCG har jag blivit uppgraderad någon eller några kategorier utan att göra annat än en notering i bokningen.

MiddleLastRow gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med.

MiddleLastRow gillar detta.
  8. MiddleLastRow

MiddleLastRow Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blir mitt första Shanghai-besök så då är läget högt prioriterat. Vilket hotell hade ni valt istället (för återvändare) @JohanA @Agö ?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade prioriterat ett bra hotell. Taxi är i princip gratis och tunnelbanan är helt OK, så det är inga problem att ta sig runt.

JohanA gillar detta.
  10. JohanA

JohanA Medlem

Som första besök är det som sagt bra läge. Men du kommer inse att nästa gång så vill du bo någon annanstans.
    Om man ska dra någon parallell så är det som att bo vid Sergels Torg. Det är centralt och full rörelse men mysighetsfaktorn är noll.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!