Senaste nytt

Radisson Bali Tanjung Benoa har öppnats och det kostar endast 15.000 poäng per natt

rob74

Medlem
Hur är hotellet?
Är stranden bra?
Hotellet är schysst, byggt i balinesisk stil. Trädgårdar och skulpturer innanför byggnaderna. Bra, vänlig och uppmärksam service måste jag säga.
Stranden här är mest till för vattensport, så vill man ha bättre strand får man närmast ta sig in till typ Geger Beach inne i Nusa Dua. Hotellet har fri skjuts in dit.

Var ju lite flyt att jag bokade just 7 nätter för pengar. Då kom ju en av Carlsons kampanjer med på köpet. Checkade ut i fredags (behåller samma rum nu) och idag postades poängen ink 20k för kampanjen. Snabbt jobbat där!
 

erc

Medlem
Fick idag meddelande om att hotellet sedan den 30 maj 2016 inte längre ingår i Radissonkedjan och därmed inte är anslutet till Club Carlson.

Jag hade en awardstay bokat i en novembervecka - den cancelleras och poängen ska vara tillbaka på mitt konto inom 10 arbetsdagar.

Jag har även en bokning i direkt anslutning till awardbokningen på ytterligare sex dagar. Den är ännu inte omnämnd.

Det var en kort Radisson-närvaro för hotellet.

Tycks inte finnas några Rezidorhotell i Indonesien alls längre...
 

MartinH

Medlem
Jag fick också mail om detta. Mycket tråkigt, jag hade en bokning för hela december för 9000 poäng/natten. Jag var där 9 nätter i mars/april i år, lite grann för att kolla upp om jag ville vara där för decemberresan. Jag tog en estandby upgrade på drygt 200 kr/natt till "one bedroom suite" på 80 kvm, vilket var mycket trevligt och prisvärt, om än lite onödigt då jag ändå var själv.
:(
 

jerixon

Medlem
Mycket tråkigt då jag också hade en preliminär stay bokad utan några flyg... Men men, shit happends tyvärr!
Får köra lite Hilton framöver och boka deras hotell vi flygplatsen om man vill ha bra value för points!
 

MartinH

Medlem
Nu har jag fått tillbaka poängen för den här ofrivillga avbokningen. Och ett "särskilt poängtillägg" på 38000 poäng?!? Ja, ja, det är bara att tacka och ta emot.
Min andra icke-poängbokning är kvar på kontot, men går inte att avboka då "hotellet är off-line".
 

erc

Medlem
Har också fått tillbaka mina poäng. Plus ett tillägg på, hrmpf, 5000 poäng...

Samma för mig. Icke-poängbokning finns kvar. Ska avbokas.

Hotellet som nu tycks vara fristående har sänkt priserna markant. Vi bokade en poolvilla i sex dagar för ca SEK10000. Kostar nu ca SEK6500.
 

jerixon

Medlem
Jag fick också en 5000 poängs skvätt bara... lite av ett skämt alltså! Haha! Ja ja det kanske blir något annat resmål istället ;)
 

rob74

Medlem
Någon som hört något om varför Rezidor lämnade? Då jag var där så hade de tydligen, enligt personalen, inspektörer på plats som övervakade att övergången till Radisson gick som det skulle.
 

erc

Medlem
Sitter och letar efter alternativt boende nu och noterar att hotellet The Tanjung Benoa Beach Resort numera har partnerstatus med Accor. Då tjänar man poäng på boendet med dra inte nytta av några andra benefits.
 
Toppen