Senaste nytt

Radisson Aruba Resort - några erfarenheter?

Marcus_R

Medlem
Sitter och kikar runt för fullt inför nästa års bröllopsresa.

Förutom NY, kommer vi spendera 5 dagar på Aruba, och då fastnade jag lite för Radisson Aruba Resort.
Kan vara kopplat till att jag är CCG :rolleyes:

Lutar åt Deluxe Ocean view B&C Tower för $312. Läst endel recensioner, men vill självklart höra om någon här har erfarenheter att dela med sig av?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Vaniljvodka

Medlem
Varit på Aruba två gånger och bodde på Radisson vid båda tillfällena. Senast i januari i år. Tycker resorten är fantastisk. Stor och lummig med ett bra poolområde, lång privat strandremsa och en allmänt avslappnad vibb. Verkligen inte den lyxigaste resorten, men mysigt med massa papegojor och allehanda ödlor som springer omkring. Sandstrand mellan de två poolerna.

Rummen är rymliga, fräscha, med sköna sängar och trevlig terrass om man bor på nedre botten (vilket jag gjort bägge gånger). Minus för något instabila sängställningar lite för högt över golvet. Och ett ganska litet badrum med dusch i badkaret. Vi hade även problem med avloppet, men det åtgärdades ganska snabbt. Fyrstjärnig standard vad gäller rummen, men badrummet får nog en svag fyra.

Bufféfrukosten på Laguna har ett bra urval men maten är inte svinbra. Fyrstjärnigt här med. Ändå helt okej om du har en rate där frukost ingår. Har inte testat någon av restaurangerna mer än poolbaren Gilligans till lunch.

Skulle jag åka tillbaka så väljer jag nog Radisson igen. Tror inte nåt av de andra hotellen på Palm Beach är i närheten när det gäller storheten på resorten.
 
Var på Radisson på vår bröllopsresa! Bodde i svit med balkong åt poolområdet. Nära till dykcenter med möjlighet till vrakdyk. Håller för övrigt med Vaniljvodka.

Stranden vid Radisson
PICT3397.jpg

Gott om nyfikna reptiler
PICT1120.jpg
 

Marcus_R

Medlem
Stort tack för bra feedback! Var precis detta jag hoppades på när jag skrev tråden. BC levererar återigen :)

Underlättar beslutet betydligt, nu ska man bara bestämma rum. Någon av er som vet skillnaden på B & C tower, och Aruba Tower? Googlat, men inte funnit något smart. Fått för mig att Aruba tower är något nyare?

Edit: Verkar som det är bättre utsikt i Aruba Tower, så slog till på det. Nu återstår bara det jobbiga, att vänta till september nästa år :)
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Är här under påskveckan med mina två barn 11 & 15 år och har bokat 6 nätter med poäng 50.000/natt. Vid ankomst blev vi uppgraderade från "väggrum" till garden men vårat rum var inte klart. Fick vänta ca 1 h och fick 50 $ för besväret så vi gick och åt. När vi fick rummet var det inte två Queen beds utan en king size + extra säng fick även här 50 $. Stort område med hjälpsam personal. Många bra restauranger på andra sidan gatan med bra urval av mat. Rummet är lagom stort med balkong men endast två stolar. Badrummet är litet men helt fräscht och bra städat varje dag. Vi har inte frukost i priset så vi testar olika alternativ varje dag pris 7-20 $/pers.
I övrigt mycket sol och hög solskyddsfaktor då solen/värmen inte känns av speciellt mycket pga vinden.
Är gold och ingen speciell hälsning eller välkomstgåva på rummet. Glad påsk L
 

Joakim H

Medlem
Hej.

Kan varmt rekommendera Radisson på Aruba. Har bott vid 2 tillfällen ( av 4 besök på Aruba ), senast i oktober. Ena året i svit i C-tower och den andra gången i oceanwiew i Aruba tornet. Fantastisk strand, underbart hotellområde samt mycket trevlig personal. Stannade där 17 dagar vid bägge tillfällena.

Glad Påsk och ha en underbar resa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Joakim H

Medlem
Tillägg: Aruba-tornet är det som byggdes först. Hotellet var det första som byggdes på Palm Beach det som även benämns som High Rise area.

Standarden är dock likvärdig i alla tre byggnaderna.
 
Toppen