Senaste nytt

Rabatterade biljetter för SAS aktieägare

Bernie

Medlem
Fler erfarenheter? Jag brukar vara duktig på att planera privatresor långt i förväg. Det kanske är värt det? Kan man spara en femhundring (som exemplet ovan) på varje T&R-resa blir ju det en hel del.

Dock kanske läget att köpa aktier inte är det bästa efter den senaste rusningen. :cool:
 

seat56f

Medlem
Citibank kom med en analys igår (21:a) där man uppgraderade SAS till köp med riktkurs 15kr. Kan vara ett skäl till lyftet. Aktien är fortfarande ett lotteri. Om SAS repar sig och börjar göra vinst (hamnar i någon form av "normalläge", om det nu finns ett sånt) kommer den gå upp än mycket mer. Risken att vi aldrig hamnar där är väl fortfarande ganska stor...

Vad gäller aktieägarrabatten är det runt 10% det handlar om. Gäller på ToR Europa i ekonomi, över helgnatt eller med minst ett par övernattningar om jag minns rätt. Rabatten gäller för hela sällskapet i bokningen så länge de reser alla segment med aktieägaren, så reser man med några kamrater kan det bli lite pengar av det.

Du behöver som sagt bara 400 aktier, dvs fortfarande inte mer än typ 5000kr i investering. Och chansen finns ju att du får tillbaka pengarna...
 

Bernie

Medlem
Tack! Hm... det låter som att det kan bli några tusenlappar per år. Synd att man inte köpte för 5 kr styck bara. :rolleyes:
 

Mirakaz

Medlem
Är det nån som har har koll på vilka rabatter man har som aktieägare? Är det värt att köpa 400 aktier om jag reser 2-3 ggr/år?
 
Toppen