Råd - missad connection pga av sent ut och långsam immigration i Houston

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Monkey_Class, 2 Mars 2015.

  1. Monkey_Class

    Monkey_Class Guest

    Blev sen ut från FRA (1:40). Landade yttreligare 40 min sent. Hade dock typ 2 timmar till nästa flight men immigration tog en evighet (som vanligt) så jag missade min conn.
    Hittade givetvis ingen rep för Lufthansa på plats så....
    Då det bara går en flight per dygn dit jag skall så fick det bli Westin i Houston och en fetestek på en restaurang.

    Fråga? Är det ngn ide att köra claim mot Lufthansa för extrakostnader. Jag väljer den här flighten för att ha tid för strul men nu var förseningen såpass stor att det inte räckte.
    Kan tänka mig att de kommer att skylla på immigrstion men det tycker jag inte håller för de är nog väl medvetna om hur det ser ut i verkligheten.
    Finns det några "fall" att luta sig emot?

    Btw. Finns dt ngn möjlighet att i efterhand hitta faktisk avgångs- och ankomsttid?
     
  2. Vilket datum och fligtnummer? Annars kan du söka flightnumret på Flightradar24. Där visas siffrorna i GMT om jag minns rätt.
     
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Genomgående biljett hoppas jag. Då omfattas resan av EU-reglerna, så jag skulle börja claim-pricessen därifrån.
     
  4. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara flugit som internationellt ankommande till IAH en gång, men även då var immigration olidligt långsam!

    Hoppas det löser sig i ditt case mot Lufthansa!
     
  5. Monkey_Class

    Monkey_Class Guest

    Yuup. Genomgående Lufthansa/UA.

    Sitter och häckar i en avkrok i Mechico med dålig lina så jag får ta tag id et hela när jag kommer hem..
     
  6. Monkey_Class

    Monkey_Class Guest

    I luve Luftwaffe. Trots att de har "rätten" på sin sida så......

    Dagen efter att jag skickade in mitt claim så ringde det en väldigt trevlig kille och berättade att det var han som hade hand om mitt "case". Han ville bara upplysa om att jag hade inte fyllt i IBAN numret.
    Sagt och gjort och dagen efter ringde han (samma person - wow) igen och sade att pengarna kommer att synas inom en vecka på kontot - respect :)
     
  7. matte_ante

    matte_ante Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Skönt att det löste sig på ett bra sätt.
    Men är det så det fungerar? Att flygbolaget har rätten på sin sida när de är såpass försenade. Det trodde jag inte.
    Jag menar hade de varit i tid hade det varit lugnt.
     
  8. Monkey_Class

    Monkey_Class Guest

    Som jag förstår reglerna så anses det vara en försening om man landar 3+ efter ordinarie ETA.
    Kanske de gjorde undantag för goodwill då jag var tydlig med att ange min status hos SAS.
     
  9. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är förseningen till din slutdestination som avgjorde i detta fallet skulle jag säga. Som ju blev 24hr.
     
  10. thh

    thh Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle också anse det, och när jag begärt ersättning från försäkringar har de bara brytt sig om när jag kommit till min slutdestination, inte när jag gjort mellanlandningar på vägen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×