Senaste nytt

Råd för bästa kreditkort

Juraj

Medlem
Verkar vara så, jag frågade aldrig :). Jag använde kortet i flertal länder och betalade aldrig någon uttagsavgift.
 

thh

Medlem
Har din firma förhandlat bort uttagsavgiften?
Enligt Eurocards webbsida, tar de 3% av summan som uttagsavgift (dock minst 40 SEK) vid kontantuttag både med Eurocard Corporate och med Eurocard Corporate Platinum.

Det har väl riksgälden gjort för alla offentliganställda också för Eurocard, Amex och Visa. 0% valutaväxlingsavgift och gratis uttag i Sverige och utomlands. Jag tror många myndigheter dock gått över till bara Eurocard från som tidigare alla tre, och Diners tror jag inte inkom med något bud sist.
 

Glenn E

Medlem
Det har väl skett en del försämringar med kreditkort på sistone med jag tycker att 'mitt kort' från Santander Consumer bank fungerar bra för kontantuttag utomlands.
Ingen årsavgift, inget valutapåslag, ingen uttagsavgift och om man sätter in pengar i förväg inte ens någon ränta.
Skulle det bli ränta blir det inte mycket om man betalar så fort man kommer hem igen.
Räntan är dessutom avdragsgill till skillnad från uttagsavgiften.
Är man bara i ett land utan egna uttagsavgifter för bankomaten gör det ju inget om man så skulle ta ut 100kr åt gången.
 

Bibinski

Medlem
Mitt svar blir Norwegian Bank's kreditkort. Lätt att föra över pengar från annan bank, sjyssta villkor och med den spenden du nämner får du tillräckligt med Cashpoints för att göra 1-2 resor inom Europa med din andra hälft per år.
 
Toppen