Senaste nytt

Råd av resekamera önskas

Spontant skulle jag rekommendera Canon IXUS 990 IS - som har allt det Du frågar efter. Modellen har några år på nacken, men är fortfarande gångbar bland foto-entusiaster. De flesta kameror kan även "filma" och denna modell filmar i HD med ovanligt bra ljud.

Skicka PM om Du vill ha bildexempel tagna i kabin utan blixt.

Jag tror också på IXUS serien med IS och 24-28mm optik. Köp inte en kamera som inte har vidvinkelobjektiv för då blir bilderna i kabinen helt fel.
 

David

Medlem
Jag var väldigt nöjd med min Canon IXUS 120 (vill jag minnas att den hette), tills dess jag glömde den ombord en OZ-flight PEK-ICN i förvaringsfacket under armstödet (klant!!!). Då blev det ett panikköp av en annan modell som jag inte är riktigt lika nöjd med. Köpte dock ett 10-22 till min Canon 7D förra helgen så det blir DSLR vid nästa flygning. :)
 

Stefan62

Medlem
Det är ju en utgången modell. Finns det en "arvtagare" i nuvarande IXUS line-up, eller menar du att 990:an var en outstanding tingest?

Det må så vara, men om det är en modell som pga funktion, prestanda och pris inte fick något genomslag på svenska marknaden...jaja...

Det är en '"outstanding tingest" och det tycker jag att videos på youtube, inkl mina egna visar!
 
Toppen